Established 1999

OBALANIE MITÓW

20 maja 2013

Czym naprawdę jest Public Relations - 20.05

Na Śląsku zrodziła się inicjatywa, która objęła już całą Polskę. Public Relations to potrzebna i modna dziedzina, jednak krąży o niej wiele nieprawdziwych mitów i teorii. Polskie Stowarzyszenie Public Relations przygotowało projekt PRawdziwy PR polegający na odwiedzaniu z bezpłatnymi wykładami na temat PR-u miejscowości w całym kraju. Zainteresowanie jest bardzo duże, do tej pory w wykładach uczestniczyło łącznie ponad tysiąc osób.

Jako PR-owcy dbamy o wizerunek wielu osób i organizacji, czas zadbać o nasz własny, byśmy nie byli przykładem powiedzenia „szewc bez butów chodzi” i by praca w PR kojarzona była z rzetelną i uczciwą komunikacją. Wiele osób nie wie na czym właściwie polega praca PR-owców, a ponieważ nie znajduje odpowiedzi na to pytanie zaczyna wierzyć w funkcjonujące mity na temat branży. Dlatego postanowiliśmy przeprowadzić ogólnopolską akcję społeczno-edukacyjną. Każdy mający wątpliwości na czym polega PR i każdy, kto chce poznać bliżej tą dziedzinę może uczestniczyć w wybrany wykładzie na terenie całej Polski – wyjaśnia Krystian Dudek, Członek Rady Nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Rady Etyki PR, pomysłodawca i koordynator akcji.


Akcja rozpoczęta na Śląsku objęła już cały kraj. Wykłady odbywają się m.in. w Katowicach, Sosnowcu, Chorzowie, Warszawie, Wrocławiu, Rzeszowie, Bytomiu, Koszalinie, Olsztynie, Zielonej Górze, Pruszczu Gdańskim, Lublinie czy Kielcach.


Do udziału w projekcie zapraszane są szkoły wyższe, które goszczą ekspertów PSPR wygłaszających prelekcje pod przewodnim tytułem: „Co to jest PR i na czym polega praca w branży PR”.


Przewidziane są również spotkania i prelekcje dedykowane potrzebom różnych branż. W Katowicach odbyły się już wykłady dla prawników (na zaproszenie Europejskiego Stowarzyszenia Studentów Prawa), a prośbę o organizację dedykowanego spotkania przesłali już lekarze, księgowi i nauczyciele. Ponieważ PR często kojarzony jest z polityką, twórcy projektu PRawdziwy PR chcą odwiedzić z wykładami także Sejm i Senat RP. – PR kojarzony jest przez wiele osób z polityką i na jej potrzeby wykorzystywany często niezgodnie z etyką. Dlatego chcemy odwiedzić Parlamentarzystów, by zwrócić ich uwagę na prawdziwą istotę PR, o którym z ich ust słyszymy wiele dziwnych opinii – dodaje Krystian Dudek.


Organizatorzy przewidują, że w ramach akcji odbędzie się łącznie kilkadziesiąt wykładów w całym kraju. Podczas spotkań rozdawane są również książki i wydawnictwa poświęcone tematyce Public Relations ufundowane przez uczelnie, samych autorów czy cenione magazyny branżowe jak będący Patronem medialnym Press.


Nie możemy pozwolić, by „public relations” funkcjonował jako synonim „manipulacji”, „kłamstwa”, czy po prostu „lansu”. Jestem dumna, że uprawiam ten zawód, dlatego tak aktywnie działamy na rzecz edukowania czym jest PRawdziwy PR. Liczymy, że w naszych wykładach weźmie udział co najmniej 10 tysięcy osób – mówi Dorota Sobel-Adamska, Przewodnicząca Polskiego Stowarzyszenia Public Relations na Śląsku.


Szczegółowy harmonogram wykładów w całym kraju podawany i dostępny jest na stronie: http://www.polskipr.pl/projekty-pspr/prawdziwy-pr/ oraz na profilu PRawdziwy PR na facebooku. Tam też odbywają się konkursy, w których można wygrać nagrody książkowe.


To bardzo ważna inicjatywa dla całej branży i osób, które zajmują się zawodowo komunikacją w różnych firmach czy instytucjach. Pokazanie, że PR to sztuka komunikacji oparta na zasadach etyki i wiarygodności to główny cel projektu, który już dziś gromadzi wiele osób. Ich wypowiedzi i słowa poparcia znajdują się na wskazanej wyżej stronie projektu.


Akcję promuje przewrotna grafika Andrzeja Mleczki, która oddaje panujące przekonanie na temat PR-u. To przekonanie inicjatorzy akcji chcą odczarować. Wszystkie zaangażowane osoby robią to bezpłatnie.


Patronami medialnymi są liczne media branżowe m.in. miesięcznik Press, Newsline, Press Service, fundacja Internet PR, info-pr, PRspektywy. Patronami są Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich PROM, Kongres Profesjonalistów PR, portal Smak Książki, Grupa Maris, CMT Soft, Fanster.


Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest organizacją zawodową, istniejącą od 1994 roku. Śląski oddział, uchodzący za najaktywniejszy w Polsce organizuje comiesięczne spotkania tematyczne, które od wakacji prawdopodobnie przeniosą się z hotelu Angelo do Centrum Informacji Naukowej i Biblioteki Akademickiej UŚ i UE oraz w mury Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach. Szczegóły już niebawem. Zapraszamy!




W wydaniu nr 138, maj 2013 również

  1. POLSCY ZAPOMNIANI NOBLIŚCI

    Dlaczego o nich się nie mówi? - 26.05
  2. PARADOKS EASTERLINA

    Przełom w definicji szczęścia - 23.05
  3. IMR ADVERTISING BY PR

    Bieluch Media Tour
  4. KRONIKA BYWALCA

    Hołd bohaterom - 21.05
  5. KORZYSTANIE Z E-BOOKÓW

    Czy możemy je drukować, kopiować, pożyczać - 21.05
  6. OBALANIE MITÓW

    Czym naprawdę jest Public Relations - 20.05
  7. REKORDOWA AUKCJA W SOTHEBY`S

    "Domplatz, Mailand" za 37,1 mln USD - 17.05
  8. POLSKA W EUROLANDZIE

    Pięć lat bezczynności - 15.05
  9. NIE TAKI PROSTY BIZNES

    Zyski z posiadania nieruchomości - 9.05
  10. SMAKI DEGUSTATORÓW

    To jest dobre
  11. NA WSCHODNIM SZLAKU

    Odkrywanie kontrastów - 6.05
  12. KUPIĆ I CZYTAĆ

    "Tygodnik Powszechny" nr 21 - 22.05
  13. KATASTROFY LOTNICZE

    Paradoksalne błędy pilotów - 3.05
  14. LEKTURY DECYDENTA

    Poloneza czas kończyć - 2.05
  15. BIBLIOTEKA DECYDENTA

    Tajemnica Całunu Turyńskiego odkryta - 22.05
  16. WINO BORDEAUX 2012

    Pić czy inwestować? - 2.05
  17. DECYDENT SNOBUJĄCY

    Piątek, 31.05 – W białych rękawiczkach
  18. SZTUKA MANIPULACJI

    Rodzaje wymówek - 2.05
  19. SIŁA POLITYKI

    Cel łez - 31.05
  20. I CO TERAZ?

    Czytajmy poetów, ale zanim..., a nie gdy... 22.05
  21. FILOZOFIA I DYPLOMACJA

    Ojciec nowoczesnego Azerbejdżanu - 18.05
  22. ŁUPKI I POLITYKA

    Emocje i nadzieje w Polsce - 2.05