Established 1999

IMR ADVERTISING BY PR

22 maja 2013

Bieluch Media Tour

Dziennikarze mediów ogólnopolskich z Warszawy oraz regionalnych z Lublina, Chełma i Raciborza licznie przybyli do Spółdzielni Mleczarskiej Bieluch na konferencję prasową, zwiedzanie zakładu oraz na spotkanie z Duchem Bieluchem.

 


Każdy z uczestników medialnej wyprawy zna i smakuje serki Bieluch. Natomiast nikt wcześniej nie miał okazji zobaczyć procesu produkcyjnego nie tylko serów, ale także mleka, śmietany, jogurtów, kefirów i masła.


 


Taką możliwość dziennikarzom stworzyła Spółdzielnia Mleczarska Bieluch w Chełmie, a zaproszenie zrealizowała agencja IMR advertising by PR organizując Media Tour.


 


Najliczniejsza, bo kilkudziesięcioosobowa, grupa żurnalistów przyjechała z Warszawy. W Bieluchu gości podjęto śniadaniem, podczas którego serwowano produkty spółdzielni oraz znakomite, różnorodne pieczywo z chełmskiej piekarni, a także ciasta, których jednym ze składników były sery Bieluch.


 


Tak wzmocnieni dziennikarze wysłuchali historii spółdzielczej mleczarni (założonej w 1929 roku) przedstawionej przez prezesa Waldemara Skibińskiego. Dzisiaj Bieluch to nowoczesny zakład spełniający wszystkie europejskie normy i standardy produkcyjne.


 


Przybycie tak licznej grupy dziennikarzy wykorzystał również wiceprezydent Chełma Józef Górny, zapraszając do odwiedzania miasta słynącego z jedynych w Europie czynnych dla turystów podziemi kredowych.


 


Dziennikarzy najbardziej interesowały zagadnienia związane z przetwórstwem mleka i jego właściwościami odżywczymi. W tej roli doskonale dała sobie radę biochemik żywności dr Małgorzata Stryjecka dowodząc, iż mleko to delikatny, skomplikowany chemicznie i podatny na wiele zagrożeń produkt. Ponadto, o czym często zapominamy, przetwory mleczne zawierają większość ważnych dla organizmu człowieka składników odżywczych.


 


Teorię należało ugruntować praktycznie. Janusz Mojak, wiceprezes ds. produkcyjnych, pokrótce przedstawił proces przetwórczy mleka od chwili dostarczenia go do zakładu aż po uzyskanie finalnych produktów. W tym procesie niezwykle ważną rolę odgrywa dbałość o higienę na każdym etapie wytwarzania. Jak się okazało, nie tylko pracownicy noszą stroje ochronne – takie same jednorazowe czepki, fartuchy i ochraniacze na obuwie musieli założyć dziennikarze.


 


Największe wrażenie na zwiedzających, a dodajmy, że w większości były to panie, zrobiła niewielka liczba zatrudnionych pracowników, co wynika z nowoczesnego, skomputeryzowanego, zamkniętego obiegu technologicznego. Oczywiście, nie wszystkie czynności mogą wykonać maszyny.


 


Jako się rzekło, Chełm słynie z podziemi kredowych, gdzie mieszka Duch Bieluch. Autentyczność ducha została potwierdzona naocznie przez wszystkich zwiedzających, a nawet uwieczniona na zdjęciu.


 


Z podziemi kredowych, sekretnym przejściem, goście przeszli do restauracji „Gęsia Szyja”, gdzie biesiadowali w niemal rodzinnej atmosferze, nie bacząc na upływ czasu. Jednak, chcąc nie chcąc, trzeba było wsiąść do autokaru i udać się w drogę powrotną do Warszawy.


 


Uczestnicy wyprawy jednogłośnie uznali, że podczas wizyty w SM Bieluch uzyskali ważną wiedzę na temat zdrowego żywienia, z której będą korzystali w życiu codziennym.


 


Warto dodać, iż Spółdzielnia Mleczarska Bieluch w Chełmie słynie z wielu produktów dostępnych na rynku ogólnopolskim i regionalnym, wśród nich m.in. z serków Bieluch Naturalny, Bieluch Lekki oraz smakowych: ze szczypiorkiem, z ziołami, z czosnkiem, z pomidorami i chilli.

W wydaniu nr 138, maj 2013 również

  1. POLSCY ZAPOMNIANI NOBLIŚCI

    Dlaczego o nich się nie mówi? - 26.05
  2. PARADOKS EASTERLINA

    Przełom w definicji szczęścia - 23.05
  3. IMR ADVERTISING BY PR

    Bieluch Media Tour
  4. KRONIKA BYWALCA

    Hołd bohaterom - 21.05
  5. KORZYSTANIE Z E-BOOKÓW

    Czy możemy je drukować, kopiować, pożyczać - 21.05
  6. OBALANIE MITÓW

    Czym naprawdę jest Public Relations - 20.05
  7. REKORDOWA AUKCJA W SOTHEBY`S

    "Domplatz, Mailand" za 37,1 mln USD - 17.05
  8. POLSKA W EUROLANDZIE

    Pięć lat bezczynności - 15.05
  9. NIE TAKI PROSTY BIZNES

    Zyski z posiadania nieruchomości - 9.05
  10. SMAKI DEGUSTATORÓW

    To jest dobre
  11. NA WSCHODNIM SZLAKU

    Odkrywanie kontrastów - 6.05
  12. KUPIĆ I CZYTAĆ

    "Tygodnik Powszechny" nr 21 - 22.05
  13. KATASTROFY LOTNICZE

    Paradoksalne błędy pilotów - 3.05
  14. LEKTURY DECYDENTA

    Poloneza czas kończyć - 2.05
  15. BIBLIOTEKA DECYDENTA

    Tajemnica Całunu Turyńskiego odkryta - 22.05
  16. WINO BORDEAUX 2012

    Pić czy inwestować? - 2.05
  17. DECYDENT SNOBUJĄCY

    Piątek, 31.05 – W białych rękawiczkach
  18. SZTUKA MANIPULACJI

    Rodzaje wymówek - 2.05
  19. SIŁA POLITYKI

    Cel łez - 31.05
  20. I CO TERAZ?

    Czytajmy poetów, ale zanim..., a nie gdy... 22.05
  21. FILOZOFIA I DYPLOMACJA

    Ojciec nowoczesnego Azerbejdżanu - 18.05
  22. ŁUPKI I POLITYKA

    Emocje i nadzieje w Polsce - 2.05