Established 1999

Wydanie nr 133, grudzień 2012

27/12/2012
7.000 złotych za kieliszek whisky - 27.12

Ile są w stanie zapłacić koneserzy szkockich trunków za butelkę whisky wielkości kieliszka? Górnej granicy cenowej nie ma, a tegorocznym rekordzistą w tej kategorii jest nabywca 50-mililitrowej buteleczki whisky Glenfiddich za bagatela 1 700 euro. więcej...

18/12/2012
Luksusowe inwestycje - 18.12

Polacy się bogacą. Mimo światowego kryzysu, osób zamożnych w Polsce jest już ponad 750 tys., a ich roczny dochód to niemal 130 mld złotych. Rośnie też grupa Polaków aspirujących do bogactwa. W świadomości większości z nas obywatel świata luksusu przypomina niedostępnego milionera, bezmyślnie wydającego pieniądze na dziwaczne zachcianki. Tymczasem amatorów towarów i usług z najwyższej półki wcale nie trzeba szukać wśród krezusów. To osoby aspirujące do określonych standardów życia, które dzięki ponadprzeciętnym, ale nie kosmicznym dochodom mogą pozwolić sobie na „odrobinę” luksusu na co dzień. więcej...

17/12/2012
Polityka bez kobiet - jak to zmienić? - 17.12

Wprowadzenie „suwaka”, tworzenie sekcji kobiecych w partiach politycznych, kontrolowanie bezpłatnych spotów wyborczych – to niektóre pomysły Instytutu Spraw Publicznych na zwiększenie udziału kobiet w życiu politycznym. Kwoty tylko nieznacznie zwiększyły udział kobiet w polityce. Panie nadal stanowią mniejszość w organach decyzyjnych różnego szczebla. Eksperci Instytutu Spraw Publicznych przygotowali rekomendacje, które mają to zmienić. więcej...

13/12/2012
Budowanie imperium - 13.12

Romain Zaleski, twórca potęgi Carlo Tassara, od lat z powodzeniem realizuje strategię inwestycyjną stosowaną przez fundusze private equity. Niestety nawet najgenialniejszemu człowiekowi zdarza się popełniać błędy – pisze Maciej Bitner. więcej...

13/12/2012
Namawiają, lansują, sprzedają - 13.12

Dobre slogany reklamowe muszą być oryginalne, zwięzłe, wieloznaczne i eufoniczne. Dobry slogan powinien być łatwy do zapamiętania. Slogany reklamowe są kreowane, aby umożliwiać skuteczne dotarcie z przekazem do grupy docelowej, ukazywać główną korzyść produktu, wyróżniać markę na tle konkurencji. Ale najważniejsze jest, aby slogan reklamowy przekonywał do zakupu – pisze Maria Orkwiszewska. więcej...

07/12/2012
Nienowa nazwa, nowe problemy - 7.12

Grupa Kapitałowa Azoty Tarnów zmieniła nazwę. Oczekiwano, że będzie bardziej ciekawa, innowacyjna i silna marketingowo. Tymczasem kapitałowa góra urodziła mysz. Czy Grupa Azoty to dobra nazwa? – pyta i wyjaśnia Jarosław Filipek z firmy CODES Strategie Marki. więcej...

07/12/2012
Złote robaki zarabiają, a akcje spadają - 7.12

Złoto od początku roku dało zarobić 8%. Tymczasem akcje największych spółek wydobywających żółty metal straciły na wartości aż 22%. Dlaczego tak się dzieje i czy jest szansa, że w przyszłości ich walory pozwolą zarabiać więcej niż kruszec? Gdyby chwilę się zastanowić, wydaje się oczywiste, że gdy złoto drożeje, ceny akcji firm je wydobywających powinny rosnąć jeszcze szybciej. więcej...

05/12/2012
Jaka będzie energia przyszłości - 5.12

Koncern Exxon-Mobil co roku publikuje na swoich stronach szeroko zakrojoną prognozę dla światowego rynku energii. Tegoroczna edycja po raz pierwszy rozciągnęła wizję przyszłości aż o 30 lat do roku 2040. Co mówią o energetycznej przyszłości świata spadkobiercy Rockefellera? – wyjaśnia Maciej Bitner z Wealth Solutions. więcej...

03/12/2012
Jaka przyszłość europejskiego modelu politycznego? - 4.12

Jak co roku, międzynarodowe stowarzyszenie, w którego pracach uczestniczę od 2003 roku, Association EUROPA - Entretiens Universitaires Réguliers pour l'Administration en Europe zorganizowało konferencję „Jaka przyszłość europejskiego modelu politycznego?”(Quel avenir pour le modèle politique européen?). Wydarzenie, pod patronatem Thorbjorna Jaglanda, sekretarza generalnego Rady Europy, miało miejsce w dwudziestą rocznicę utworzenia przez Unię Europejską jednolitego rynku - pisze dr Małgorzata Molęda-Zdziech (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie). więcej...