Established 1999

SLOGANY REKLAMOWE

13 grudnia 2012

Namawiają, lansują, sprzedają - 13.12

Dobre slogany reklamowe muszą być oryginalne, zwięzłe, wieloznaczne i eufoniczne. Dobry slogan powinien być łatwy do zapamiętania. Slogany reklamowe są kreowane, aby umożliwiać skuteczne dotarcie z przekazem do grupy docelowej, ukazywać główną korzyść produktu, wyróżniać markę na tle konkurencji. Ale najważniejsze jest, aby slogan reklamowy przekonywał do zakupu – pisze Maria Orkwiszewska.

Slogany reklamowe dla rynku motoryzacyjnego


Rynek motoryzacyjny staje w obliczu stagnacji. Polacy oszczędzają i rejestrują coraz mniej nowych samochodów. Producenci i dystrybutorzy aut zmuszeni zostali do podejmowania najróżniejszych działań promocyjnych i marketingowych, aby więcej sprzedawać i pokonać konkurencję. Czy slogany reklamowe lansujące coraz lepsze samochody nadążają z kreacją za swoim produktem? Czy współczesne slogany motoryzacyjne są perswazyjne? Samochód, jako produkt jest ciekawym tematem w kreacji haseł reklamowych. Jak na wszystkim, Polacy „znają się” doskonale na samochodach. Czy wystarczy, aby slogany reklamowe wykorzystywały prosty i zrozumiały dla konsumentów kod komunikacyjny.


„Każde Twoje pragnienie jest spełnione” – Fiat Tempra


„Mazda na raty. To nie złudzenie, lecz marzeń spełnienie”


„Renault Laguna. Nie tylko kierowcy kochają samochody.”


Samochód jest produktem zaawansowanym technicznie. Z drugiej strony samochód to element autoekspresji. Kupujemy samochody z powodów racjonalnych, aby się wygodnie przemieszczać, ale także z powodów autoekspresyjnych, aby dobrze w nich wyglądać. Dlatego znaczącą grupę stanowią slogany reklamowe, które odwołują się do skojarzeń techniki ze sztuką. Samochód prezentowany jest jakoś więcej, niż tylko wytwór techniki. W reklamach staje się unikalnym i niepowtarzalnym dziełem. Slogany reklamowe próbują ten unikalny wizerunek kształtować.


„Twórcze myślenie, lepsze samochody” – Opel


„Sztuka tworzenia samochodów „- Renault


„Nowy Renault Scenic. Nie mylić z samochodem. „


„Styl bez kompromisów” Chevrolet Aveo 5d


Wiele osób spędza dużo czasu w swoim aucie. Kreatorzy haseł próbują zbudować bliskie relacje między użytkownikami, a autami. Samochód jest prezentowany, jako najlepszy przyjaciel, partner. A dobry przyjaciel, to ktoś, kto jest znany od dawna, wypróbowany, zawsze można na niego liczyć. Slogany reklamowe sugerują, że samochodów, tak jak przyjaciół raczej się nie zmienia.


„Zawsze tam, gdzie Ty – Hyundai”


„Wiesz, co masz – Volkswagen”


Reklama to oddziaływanie na zmysły i emocje. Slogany reklamowe często do tego się odwołują. Przywołują na myśl skojarzenia z wyższą jakością, luksusem. Odnoszą się do wyższych sfer, ich stylu i poziomu życia.


„Piękna bestia” (Opel Tigra)


„Ekscytująca w każdym calu” (Totota Yaris Verso-s)


„Wyraź siebie” (Totota Corolla)


„Motion and emotion” (Peugeot)


Slogany reklamowe w czasach kryzysu


Już kolejny miesiąc spada liczba zarejestrowanych nowych samochodów. Jest coraz mniej klientów indywidualnych, którzy zdecydowali się na zakup nowego auta. Na rynku następują zmiany. Po raz pierwszy w minionym miesiącu Kia prześcignęła Skodę w ilości sprzedanych aut. Czy mają na to wpływ nieciekawe slogany reklamowe Skody? Komunikaty reklamowe nie są oryginalne, a coraz bardziej wymagający klienci oczekują, że oferta zawiera coś nowego. Slogany produktów marki lidera rynku, Skody, która sprzedała w skali roku najwięcej nowych aut, nie porywają.


Skoda Rapid – „Nowy wymiar skody”


Skoda Fabia – „Hatchback z klasą”


Skoda Octavian – „Najchętniej wybierane auto w Polsce”


Skoda Yeti – „Do miasta i na bezdroża”


Superb – „Wyjątkowa przestrzeń wewnątrz”


Skoda Citigo – „Przestrzenny miejski samochód”


Dominuje w nich praktyczne podejście i racjonalność. Czy to już się klientom znudziło. Czy oczekują czegoś więcej?


Slogany reklamowe muszą uwodzić klientów


Slogany reklamowe powinny być perswazyjnym komunikatem prezentującym kreatywnie zalety oferty. Slogany reklamowe, gdy są oryginalne stają się jednym z elementów kreowania wizerunku marki. Reklamy mają często bardzo prostą i zwięzłą formę. Dlatego dobre slogany reklamowe już w trakcie pierwszych sekund prezentacji muszą budzić zainteresowanie odbiorcy. Kolejną cechą dobrego sloganu jest kontekst konkurencji. Niebagatelne znaczenie mają plany dotyczące przyszłości i rozwoju marki. Slogany reklamowe nie mogą marek zawężać. Pomimo tych ograniczeń, slogany reklamowe są najłatwiejszą i najbardziej efektywną formułą prezentacji pozycjonowania marki. Slogany reklamowe są stosowane, aby odwzorować zmianę pozycjonowania marki, wprowadzić nową lub rozszerzyć pozycjonowanie istniejącej oferty oraz lansować nowe elementy naszej przewagi konkurencyjnej. Dla marek, które planują rozszerzanie, slogany reklamowe mogą być formą komunikowania nowych kierunków rozwoju marki, dotarcia do nowych grup klientów i wsparcia rozszerzenia na nowe rynki. Przygotowują przyszłą sprzedaż marki.


 


Maria Orkwiszewska


ANAGRAM Naming


www.anagram.pl

W wydaniu nr 133, grudzień 2012 również

  1. DLA SNOBÓW KONESERÓW

    7.000 złotych za kieliszek whisky - 27.12
  2. ASPIRACJE POLAKÓW DO BOGACTWA

    Luksusowe inwestycje - 18.12
  3. INSTYTUT SPRAW PUBLICZNYCH

    Polityka bez kobiet - jak to zmienić? - 17.12
  4. IMR ADVERTISING BY PR

    Śniadanie z Duchem Bielucha
  5. ALIOR BANK

    Budowanie imperium - 13.12
  6. SLOGANY REKLAMOWE

    Namawiają, lansują, sprzedają - 13.12
  7. IMR Z HIMALAYA HERBALS

    Kosmetyki z natury - 10.12
  8. NIEZŁA SZTUKA (5)

    Nie lubię myśliwych - 8.12
  9. GRUPA KAPITAŁOWA AZOTY TARNÓW

    Nienowa nazwa, nowe problemy - 7.12
  10. PARADOKS SPÓŁEK WYDOBYWCZYCH

    Złote robaki zarabiają, a akcje spadają - 7.12
  11. EXXON MOBIL PROGNOZUJE

    Jaka będzie energia przyszłości - 5.12
  12. RANKING MENEDŻERÓW

    Nagrodzony Maciej Kossowski - 5.12
  13. BIBLIOTEKA DECYDENTA

    Agatha Christie
  14. O EUROPIE W LIMOGES

    Jaka przyszłość europejskiego modelu politycznego? - 4.12
  15. DECYDENT SNOBUJĄCY

    Poniedziałek, 31.12 – Wspólnota polska
  16. SZTUKA MANIPULACJI

    Kukułcze jajo - 3.12
  17. SIŁA POLITYKI

    Dukaty noworoczne - 31.12
  18. I CO TERAZ?

    Nie tylko słowa - 4.12