Established 1999

Wydanie 28, grudzień 2001

23 kwiecień 2009
Przełamywanie stereotypów

Tworzenie pozytywnego obrazu Polski w obecnej końcowej już fazie negocjacji o członkostwo w UE ma większe i bardziej decydujące znaczenie niż w jakimkolwiek innym okresie od odzyskania przez nasz kraj niezależności i demokracji w 1989 r. Wyraźnie o tym mówią politycy, działacze gospodarczy, przedstawiciele Kościoła. Przystąpienie do Unii jest rzeczą kluczową dla Polski. Musimy tę świadomość i tę prawdę budować wśród nas samych - mówi Jacek Bukowski. więcej...

23 kwiecień 2009
Afgańska ruletka

Stany Zjednoczone, tak jak wszystkie inne kraje, mają wiele na sumieniu w kwestii traktowania społeczności państw, z którymi w danym okresie walczą. Czas wojny nie sprzyja kultywowaniu wszystkich zasad demokratycznego państwa, lecz to, co odróżnia USA od innych krajów, to fakt wynoszenia nauki z wielu niedobrych doświadczeń historycznych i przynajmniej moralne zadośćuczynienie wobec osób krzywdzonych niegdyś przez aparat państwowy - pisze Grzegorz Czwartosz. więcej...

23 kwiecień 2009
Dlaczego będzie inaczej

Polityka publiczna w sferze szkolnictwa wyższego w Europie Środkowej musi być szczególnie wyczulona na globalny kontekst aktualnych przemian zachodzących na świecie. Z pewnością nie wystarcza dzisiaj rozumieć, że potrzebne są zreformowane instytucje edukacyjne; chodzi raczej o to, dlaczego trzeba je reformować oraz gdzie zaczyna się i jak przebiega o wiele szersza historia, której bohaterami już nie jest szkolnictwo wyższe, a państwo i finansowane przez nie usługi publiczne - pisze Marek Kwiek. więcej...

23 kwiecień 2009
Tu trzeba być

European Round Table działa od 1983 r. skupiając w swoich szeregach 49 przedstawicieli koncernów międzynarodowych, np. Volvo, Fiat, Philips, Saint-Gobain, Nestle, Nokia, Daimler-Benz. Od 1999 r. na czele ERT stoi Morris Tabaksblat, prezes Unilevera. Koncerny zatrudniają 4 miliony pracowników, a wartość ich obrotów sięga 800 milionów euro. więcej...

3 maj 2008
Logika szerszej skali

Od początku transformacji mamy do czynienia z cyklami wyborczymi. Koszty sprawowania władzy są tak duże, że zawsze wygrywa ten, kto nie rządził, kto był w opozycji. Natomiast wynik Samoobrony i Ligi Polskich Rodzin jest wyrazem nasilającej się artykulacji populistycznej, która wcale nie jest postawą roszczeniową. Jest to głos najniższych oddziałów klasy średniej, która nie może zrozumieć, dlaczego jej się nie udaje osiągnąć sukcesu w podejmowanych przedsięwzięciach - mówi prof. Jadwiga Staniszkis. więcej...

3 maj 2008
Ograniczenia i patologie

Opinie społeczne na temat prywatyzacji w Polsce trzeba umieszczać na tle narastania ubóstwa, poczucia niesprawiedliwości i niepewności warunków życia (bezrobocie, przestępczość), przeświadczenia o zawłaszczaniu państwa przez koterie partyjne i wąskie grupy interesów oraz korupcji rządzących, które podważają wiarygodność państwa. Spowolnienie rozwoju gospodarczego w latach 2000-2001 ujawniło liczne słabości polskiej gospodarki. Uwaga ta dotyczy także regulacji dotyczących prywatyzowanych zasobów skarbu państwa - pisze Krzysztof Jasiecki w recenzji książki "Manowce polskiej prywatyzacji". więcej...

3 maj 2008
Trzeba tu być

Lobbing uprawiany na odległość, z Warszawy nie będzie skuteczny. Kiedy się jest w Brukseli to się bywa na imprezach, przyjęciach, konferencjach, przesłuchaniach parlamentarnych. Najważniejsze są osobiste kontakty z ludźmi, którzy mają bezpośredni wpływ na europejskie ustawodawstwo. Bardzo aktywną reprezentację w Brukseli ma Słowenia, kraj liczący 2 mln mieszkańców. Mają oni wspaniałą organizację przedsiębiorców, która jest zauważalna w Brukseli, organizuje konferencje, stara się zachęcić zagraniczne firmy do inwestycji u siebie. Oni robią doskonały lobbing - mówi Lucyna Gutman-Grauer. więcej...

27 marzec 2008
Z optymizmem w przyszłość

Siedemdziesiąt procent najlepszych polskich firm korzysta obecnie z usług Ery Biznes. To najlepiej świadczy o jakości i doskonałości tej oferty. Jeszcze przed rokiem oferta sieci Era była skierowana do wszystkich klientów, nie selekcjonowała ich na biznesowych i prywatnych. Była to własciwa strategia na początku działania firmy, kiedy jej celem było przede wszystkim zdobycie jak największego udziału w rynku. Ale kiedy ten cel został osiągnięty narodziła się potrzeba stworzenia różnej oferty dla poszczególnych grup klientów. Rozpoczynamy również przygotowania do świadczenia w przyszłości usług UMTS. Rozwój telefonii komórkowej jest tak zaskakujący, że trudno przewidzieć co nas czeka za kilka lat - mówi Bogusław Kułakowski, prezes sieci Era. więcej...