Established 1999

EKOLOGIA

12 październik 2009

Przyjaźni środowisku

Klub Zielonego Biznesu jest członkiem Green Business Network International – sieci klubów o podobnym charakterze działania w Wielkiej Brytanii – podkreśla Tomasz Cieślik.


TOMASZ CIEŚLIK


Klub Zielonego Biznesu jest jedną z pierwszych inicjatyw w Polsce mających na celu promowanie działań przedsiębiorstw na rzecz ochrony środowiska. Klub powstał jako wspólny program Europejskiego Centrum Ekologicznego Ligi Ochrony Przyrody i Business Leaders Forum stowarzyszonego z The Prince of Wales Business Leaders Forum w Wielkiej Brytanii.


Pierwsze spotkanie Klubowe będące jednocześnie inauguracją pracy Klubu odbyło się 3 marca 1998 roku w siedzibie Polskiej Agencji Inwestycji Zagranicznych w Warszawie.


Od samego początku organizatorzy przyjęli bardzo otwartą formułę działalności Klubu. Oznacza to, że seminaria organizowane przez Klub Zielonego Biznesu są otwarte dla przedstawicieli tych przedsiębiorstw, które w swojej działalności uwzględniają poszanowanie dla środowiska przyrodniczego. Klub stawia sobie za cel:


·         organizowanie konferencji i seminariów na temat przyjaznych dla środowiska technologii, innowacji w produkcji i zarządzaniu,


·         wydawanie biuletynu propagującego pracę Klubu ze szczególnym uwzględnieniem działań swoich członków, organizowanie imprez klubowych mających na celu integrację członków Klubu,


·         promocję członków Klubu za pośrednictwem środków masowego przekazu,


·         konsultacje i doradztwo z zakresu wprowadzania proekologicznych metod produkcji i zarządzania,


·         publikowanie materiałów informacyjnych w formie raportów na temat realizowanych przez członków Klubu inicjatyw, mogących stanowić przykłady do wykorzystania przez innych członków Klubu Zielonego Biznesu.


Działalność KBZ opiera się głównie na organizowaniu comiesięcznych seminariów dla wyższej kadry zarządzającej firm oraz specjalistów ds. ochrony środowiska. Te spotkania szkoleniowe prowadzone przez wysokiej klasy specjalistów mają na celu przybliżenie najnowszych trendów w rozwiązywaniu problemów środowiska w działalności przedsiębiorstw.


Od dnia założenia Klubu zorganizowane zostały następujące seminaria: „Wymogi prawa o ochronie środowiska w Unii Europejskiej z perspektywy polskiej gospodarki”, „Oszczędność energii w przedsiębiorstwach”, „Pozyskiwanie funduszy na inwestycje ekologiczne w przedsiębiorstwach”, „Zasady przyznawania i funkcjonowania certyfikatu ISO 14001”, „Ekoznakowanie szansą dla przedsiębiorstw”, seminarium poświęcone ekonomicznym sposobom kształtowania przemysłu przyjaznego środowisku, „Nowe metody gospodarowania energią u progu trzeciego tysiąclecia” oraz konferencję prezentującą nowy projekt ustawy o ochronie środowiska.


Obecnie pełnoprawnymi członkami Klubu są: Conoco/DuPont, Eko-STOEN Sp. z o.o., STOEN S.A., Legic Sp. z o.o., LG Petro Bank, Neste Polska, Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania, Termomodernizacja, Tramwaje Warszawskie, EKOBET-Siekierki, ABB S.A.


Na szczególne podkreślenie zasługuje współpraca, w ramach KZB, ze Stołecznym Zakładem Energetycznych STOEN S.A. STOEN udostępnia nieodpłatnie salę konferencyjną na spotkania Klubu, wspiera edukację ekologiczną młodzieży, inwestuje w proekologiczne technologie i urządzenia, posiada i realizuje jako jedno z niewielu przedsiębiorstw w Warszawie politykę ekologiczną.


Znakomicie układa się współpraca z LG Petro Bankiem S.A. Bank wspiera edukację ekologiczną, powołał wspólnie z ECE LOP – Akcję na rzecz Ratowania Dzikich Zwierząt i wspiera ją finansowo.


Klub Zielonego Biznesu jest członkiem Green Business Network International – sieci klubów o podobnym charakterze działania w Wielkiej Brytanii. Dzięki współpracy z London Environment Centre przy London Guildhall University Klub Zielonego Biznesu posiada dostęp do baz danych LEC i możliwość oferowania specjalistycznych szkoleń z takich zagadnień jak zarządzanie w ochronie środowiska EMAS, norm ISO 14001 i innych.


Członkowie rzeczywiści Klubu otrzymują certyfikaty KZB. Klub jest również jedynym w naszym kraju dystrybutorem unikalnej publikacji „SUSTAINABLE BUSINESS” – kompendium wiedzy o ochronie środowiska i racjonalnego wykorzystania zasobów w przedsiębiorczości – publikacji wydanej przez Regency Corporation z Londynu, na zlecenie Programu Ochrony Środowiska Narodów Zjednoczonych (UNEP). Obsługę administracyjną Klubu Zielonego Biznesu zapewnia Europejskie Centrum LOP.


Klub Zielonego Biznesu, Europejskie Centrum Ekologiczne LOP, tel./fax: (48-0-22) 658 01 35, ul. Włodarzewska 13/15, 02-384 Warszawa, e-mail: ecekol@ecekol.edu.pl                    


 


 


 


 


 

W wydaniu 1, wrzesień 1999 również

  1. SZTUKA MANIPULACJI

    Polityka a interesy
  2. DYPLOMACJA

    Świadomość korzyści i kosztów
  3. LOBBY TYTONIOWE

    Palą ci, którzy lubią
  4. PRYWATNI PRZEDSIĘBIORCY

    Partnerzy dla decydentów
  5. EKOLOGIA

    Przyjaźni środowisku
  6. ESPERANTO

    Język dla każdego
  7. POD SKRZYDŁAMI KANCLERZA

    Serce Schroedera bije dla VW
  8. SONDA

    Czy w Polsce potrzebny jest lobbing i dlaczego?
  9. GRODZISK MAZOWIECKI

    Park rozrywki
  10. BIBLIOTEKA DECYDENTA

    Siedem kultur kapitalizmu
  11. DECYZJE I ETYKA

    Test Słoneczny
  12. POLSKI LOBBING W BRUKSELI

    Brak odwagi i wyobraźni
  13. TEORIA I PRAKTYKA

    Lobbing a proces decyzyjny
  14. CO TO JEST LOBBING

    Jawnie i w kuluarach
  15. POLSKI LOBBING DO NATO (cz. 1)

    Lobbowanie na rzecz rozszerzenia
  16. W SEJMIE RP

    Niemowlęcy wiek lobbingu
  17. MEANDRY INTERPRETACJI

    Dobrze być decydentem
  18. Z KIM I DOKĄD ZMIERZAMY

    Od redaktora, zespołu i wydawcy
  19. JEST TAKA GMINA

    Przyspieszanie inicjatyw