14/08/2009
Będzie lepiej
W warszawskim hotelu Sheraton odbyła się II. Ogólnopolska Konferencja PUBLICON – Biznes, Media, PR. Zaprezentowano wyniki badania pt. „PR w oczach polskich menedżerów – diagnoza stanu obecnego i prognozy na przyszłość”.
Konferencja miała miejsce 28 listopada. Badania przeprowadził instytut SMG/KRC.
W konferencji wzięły udział osoby odpowiedzialne za tworzenie i realizację polityki informacyjnej w firmach i instytucjach, dziennikarze, prezesi i pracownicy agencji public relations, wykładowcy i studenci kierunku PR.
Konferencja rozpoczęła się wystąpieniem organizatorów: Ryszarda Solskiego, prezesa Związku Firm Public Relations oraz Andrzeja Stolarczyka, dyrektora programowego konferencji. Następnie głos zabrali goście specjalni: Maria Wiśniewska z Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych, Marcin Kaszuba – rzecznik rządu, Tomasz Goban-Klas z Krajowej Rady Radiofonii i TV oraz Ernest Skalski z Gazety Wyborczej. W swoich wystąpieniach podkreślali oni konieczność lepszej współpracy pomiędzy mediami a specjalistami PR w firmach i agencjami PR, gdyż jakość tej relacji wpływa znacząco na poziom komunikacji społecznej.
Podczas sesji plenarnej Beata Paczyńska z RPR Group i Kuba Antoszewski z SMG/KRC zaprezentowali wyniki najnowszego badania „PR w oczach polskich menedżerów – diagnoza stanu obecnego i prognozy na przyszłość”. Przebadano 200 menedżerów komunikacji z największych firm operujących na polskim rynku. Z badań wynika, iż większość z nich pozytywnie ocenia poziom świadomości najwyższej kadry menedżerskiej swojego przedsiębiorstwa odnośnie technik PR-owskich oraz korzyści, jakie mogą płynąć z ich umiejętnego wykorzystania. W zakresie prognoz dalszego rozwoju rynku PR w Polsce respondenci wskazywali na rosnącą rolę PR-u korporacyjnego i produktowego oraz przewidywali coraz większy udział budżetu PR w ramach budżetu działań marketing mix.
Wyniki te były punktem wyjścia do dyskusji, w której udział wzięli zaproszeni goście: Mirosław Głogowski (doradca prezydenta RP ds. mediów), Ewa Łabno-Falęcka (dyrektor PR Daimler-Chrysler), Grzegorz Kiszluk (redaktor naczelny miesięcznika Brief), Maria Oskroba (PR manager Tchibo) oraz Ryszard Woronowicz (rzecznik prasowy Polkomtel), jak również obecni na sali uczestnicy konferencji.
Konferencję PUBLICON (www.publicon.pl) zorganizował Związek Firm Public Relations (ZFPR), a koordynowała Agencja RPR Group.
Związek Firm Public Relations (www.zfpr.pl) powstał w styczniu 2001 r. jako reprezentacja branży profesjonalnych usług PR w Polsce i obecnie zrzesza 22 agencje. Związek jest członkiem Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych (PKPP) oraz Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO). Posiada także porozumienie o współpracy z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Public Relations (IPRA).
Agencja RPR Group (www.rprgroup.com.pl) powstała 9 lat temu. Specjalizuje się w tworzeniu strategii i realizowaniu kompleksowych projektów polityki informacyjnej oraz skutecznych relacji mediowych, zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi, doradztwie strategicznym i PR produktów i usług. Organizuje szkolenia i warsztaty praktyczne, pogłębiające wiedzę i umiejętności menedżerów komunikacji i pracowników służb informacyjnych w zakresie Public Relations i autoprezentacji.
PUNKTY WIDZENIA
Prawo o prawie
Zgłosiłam pomysł, aby uchwalić ustawę o tworzeniu prawa, która ujęłaby w stabilne ramy procedurę tworzenia prawa. Wcześniej takie pomysły były negowane przez różne środowiska - mówi Teresa Liszcz. więcej...