Established 1999

KONFERENCJA O LOBBINGU

6 maj 2009

Teoria i praktyka

Jak zmienić dwuznaczne postrzeganie lobbingu w Polsce? Jak wypromować lobbing jako zgodny z prawem, powszechnie stosowany i uznany sposób wpływania na decyzje polityczne?

Lobby (ang. sień, przedpokój) – w języku polskim używa się określenia “rzecznictwo interesów”. Najogólniej rzecz ujmując, lobbing to wywieranie wpływu na proces decyzyjny, polegające na przekonywaniu przedstawicieli władz państwowych (ustawodawczych i wykonawczych) do określonych rozwiązań prawnych, administracyjnych lub problemowych.



Jaki jest stan polskiego lobbingu? Kto i dla kogo uprawia w Polsce lobbing branżowy i sektorowy? Jakie są narzędzia i techniki komunikacji stosowane w lobingu. W jaki sposób lobbing sięga po narzędzia reklamy? Jak należy inspirować pojawienie się pożądanych informacji w prasie, radiu i telewizji?


Zasady przygotowania kampanii lobbingowej – jak rozpocząć kampanię lobbingową? Jak skonstruować plan strategiczny kampanii? Jakie są zasady lobbingu branżowego? Które osoby i instytucje są zaangażowane w lobbing przemysłowy w świetle akcesji Polski do Unii Europejskiej? Jak ocenić skuteczności zastosowanych technik lobingowych?


Jak prawnie uregulować lobbing w Polsce? Czy lobbing może wspomóc modernizację procedur tworzenia prawa? Jakimi zasadami etycznymi powinien kierować się lobbysta wobec władzy publicznej? Jaki status prawny powinien mieć lobbysta: przedsiębiorcy czy osoby wykonującej wolny zawód?


Jak zmienić dwuznaczne postrzeganie lobbingu w Polsce? Jak wypromować lobbing jako zgodny z prawem, powszechnie stosowany i uznany sposób wpływania na decyzje polityczne? Jakie są etyczne normy lobbingu w krajach Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych? Jak się przeciwstawić patologicznym formom lobbingu? Jakie znaczenie ma zalecenie Banku Światowego dotyczące konieczności regulacji lobbingu w kontekście przeciwdziałania korupcji w Polsce?


Jak wygląda lobbing z pozycji polityka – senatora RP? Jakie jest nastawienie najważniejszych sił politycznych do lobbingu w minionych pięciu latach? Co o prawie lobbingowym sądzą przedstawiciele największych klubów w Sejmie i Senacie?


To jeszcze daleko nie wszystkie pytania, na które odpowiedzi udzielą eksperci: teoretycy i praktycy podczas konferencji: “Lobbing. Jak skutecznie uprawiać lobbing w Polsce?”, organizowanej w dniach 28-30 sierpnia br. przez Institute for International Research w hotelu Holiday Inn w Warszawie.


Menedżerem konferencji jest Ewa Kowalska, tel. 0-22-645 16 63, e-mail: info@iir.pl


(daz)

W wydaniu 35-36, lipiec-sierpień 2002 również

  1. KONFERENCJA O LOBBINGU

    Teoria i praktyka
  2. ODIHR W WARSZAWIE

    Misja
  3. ARCHIWUM KORESPONDENTA

    Kampania profesora Miodka
  4. ZBROJENIA

    Lobbing faktów dokonanych
  5. PUNKTY WIDZENIA

    Przywabiony do polityki
  6. PUNKTY WIDZENIA

    Czytać Dmowskiego
  7. SZTUKA MANIPULACJI

    Pytanie - insynuacja
  8. LOBBING PO FRANCUSKU

    Nic o nas bez nas
  9. TROSKI PRZEDSIĘBIORCY

    Zarządzanie: klucz do rozwoju
  10. DYPLOMACJA

    Wyższa ranga
  11. TYKAJĄCE USTAWY

    Ważne dla lobbystów
  12. NIEUCZESANE REFLEKSJE

    Wakacyjne tematy
  13. ALTERNATYWY

    Optymistycznie...
  14. USUWANIE BEZSENSÓW

    Nieśmiertelna kratka
  15. DECYZJE I ETYKA

    Wakacje decydenta
  16. LOBBING W SEJMIE

    Doradcy posłów
  17. TYLKO WARSZAWA

    Marek Goliszewski na prezydenta!