ODIHR W WARSZAWIE
Misja
Nasze zadanie polega na tym, by problemy bałkańskie nie wypadały z pola widzenia, by na to, co dokonano, bezustannie dmuchano, chuchano, interesowano się tym - mówi Hrair Balian. więcej...
Jak zmienić dwuznaczne postrzeganie lobbingu w Polsce? Jak wypromować lobbing jako zgodny z prawem, powszechnie stosowany i uznany sposób wpływania na decyzje polityczne?
Lobby (ang. sień, przedpokój) – w języku polskim używa się określenia “rzecznictwo interesów”. Najogólniej rzecz ujmując, lobbing to wywieranie wpływu na proces decyzyjny, polegające na przekonywaniu przedstawicieli władz państwowych (ustawodawczych i wykonawczych) do określonych rozwiązań prawnych, administracyjnych lub problemowych.
Jaki jest stan polskiego lobbingu? Kto i dla kogo uprawia w Polsce lobbing branżowy i sektorowy? Jakie są narzędzia i techniki komunikacji stosowane w lobingu. W jaki sposób lobbing sięga po narzędzia reklamy? Jak należy inspirować pojawienie się pożądanych informacji w prasie, radiu i telewizji?
Zasady przygotowania kampanii lobbingowej – jak rozpocząć kampanię lobbingową? Jak skonstruować plan strategiczny kampanii? Jakie są zasady lobbingu branżowego? Które osoby i instytucje są zaangażowane w lobbing przemysłowy w świetle akcesji Polski do Unii Europejskiej? Jak ocenić skuteczności zastosowanych technik lobingowych?
Jak prawnie uregulowa
ć lobbing w Polsce? Czy lobbing może wspomóc modernizację procedur tworzenia prawa? Jakimi zasadami etycznymi powinien kierować się lobbysta wobec władzy publicznej? Jaki status prawny powinien mieć lobbysta: przedsiębiorcy czy osoby wykonującej wolny zawód?Jak zmienić dwuznaczne postrzeganie lobbingu w Polsce? Jak wypromować lobbing jako zgodny z prawem, powszechnie stosowany i uznany sposób wpływania na decyzje polityczne? Jakie są etyczne normy lobbingu w krajach Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych? Jak się przeciwstawić
patologicznym formom lobbingu? Jakie znaczenie ma zalecenie Banku Światowego dotyczące konieczności regulacji lobbingu w kontekście przeciwdziałania korupcji w Polsce?Jak wygląda lobbing z pozycji polityka
– senatora RP? Jakie jest nastawienie najważniejszych sił politycznych do lobbingu w minionych pięciu latach? Co o prawie lobbingowym sądzą przedstawiciele największych klubów w Sejmie i Senacie?Menedżerem konferencji jest Ewa Kowalska
, tel. 0-22-645 16 63, e-mail: info@iir.pl(daz)
KONFERENCJA O LOBBINGU
Teoria i praktyka
Jak zmienić dwuznaczne postrzeganie lobbingu w Polsce? Jak wypromować lobbing jako zgodny z prawem, powszechnie stosowany i uznany sposób wpływania na decyzje polityczne? więcej...