Established 1999

OUTSORCING

9 lipiec 2013

Oszczędność, wygoda, konieczność - 9.07

Zdaniem ekspertów ManpowerGroup Solutions, wzrost popularności rozwiązań outsourcujących procesy i funkcje to wyraźnie zaznaczający się trend na dynamicznym rynku usług. Z tego rozwiązania korzysta większość międzynarodowych firm działających w Polsce. Ma ono bowiem bezpośredni wpływ na efektywność przedsiębiorstw.

Przedsiębiorcy coraz częściej doceniają innowacyjność rozwiązań, którą niesie z sobą profesjonalny outsourcing procesów i funkcji. Współpraca z firmą oferującą usługi tego typu jest dla nich dużym wsparciem i ma istotny wpływ na prowadzony biznes. Wyspecjalizowani usługodawcy nie tylko odpowiadają za dostarczenie do pracy poszukiwanych pracowników, ale również za właściwe wyszkolenie, motywację, organizację i kontrolę pracy składającego się z nich zespołu. Od firmy zewnętrznej zależą także efekty finalne wydzielonego procesu. Przekazanie odpowiedzialności za te czynniki bardzo odciąża przedsiębiorcę, który więcej czasu może poświęcić na swoje pozostałe zadania. Korzystanie z usługi outsourcingu procesów i funkcji znacząco obniża również koszty działalności przedsiębiorstwa, przez co podnosi atrakcyjność oferowanych przez nie usług.


 


– Na przestrzeni kilku ostatnich lat obserwujemy wśród przedsiębiorców na polskim rynku wyraźny wzrost zainteresowania outsourcingiem procesów i funkcji – mówi Marcin Macewicz, konsultant ManpowerGroup Solutions. – Wsparcie tego typu sprawdza się m.in. w firmach zajmujących się produkcją, logistyką, sprzedażą, czy promocją. Chętnie wdraża je także zdecydowana większość firm z branży RTV/AGD. Przedsiębiorcy, szczególnie producenci i dystrybutorzy przemysłu elektronicznego, dóbr szybko zbywalnych, bardzo często decydują się na wprowadzanie nowych, nieznanych jeszcze na rynku polskim narzędzi, aby zwiększyć swoją efektywność i konkurencyjność. Odpowiedzią na te potrzeby są innowacyjne rozwiązania oferowane przez profesjonalnych podwykonawców – dodaje przedstawiciel ManpowerGroup Solutions. 


 


Korzystanie z zaawansowanych usług outsourcingowych wiąże się z przekazaniem przez przedsiębiorców odpowiedzialności za obszary istotnie wpływające na funkcjonowanie ich firm. To ważna decyzja, która ma bezpośredni wpływ na odnoszone rezultaty. Firmy zajmujące się outsourcingiem procesów i funkcji oferują swoim klientom kompleksową obsługę oraz najlepsze rozwiązania dopasowane do ich potrzeb. Wspierają ich również w zakresie kampanii produktowych, merchandisingu oraz promocji sprzedaży.


 


– Stosowane przez nas zaawansowane rozwiązania outsourcingu procesów i funkcji stanowią często
również integralną część procesu promocji i sprzedaży
– komentuje Marcin Macewicz. – Usługi w obszarze promowania produktów charakteryzują się efektywnością kosztową, koncentracją na potrzebach klienta, wysoką  jakością oraz elastycznym dopasowaniem do potrzeb. W miarę rozwoju rynku i pojawienia się nowych form sprzedaży wsparcie w tym zakresie będzie stanowiło coraz istotniejszy element budowania strategii i wizerunku firmy – dodaje ekspert ManpowerGroup Solutions. 


 


Profesjonalny outsourcing to gwarancja dobrze wyszkolonego i przygotowanego do pracy zespołu pracowników, których kompetencje, motywacja oraz przygotowanie przekładają się na efekt końcowy. Oferowane rozbudowane narzędzia raportowania pozwalają osobom odpowiedzialnym za strategię sprzedaży na codzienne śledzenie wyników finansowych promowanego asortymentu z podziałem na wysokość sprzedaży poszczególnych osób. Stworzony system raportowania daje klientom pełną kontrolę nad kosztami i efektywnością. Dodatkowym istotnym argumentem zachęcającym do stosowanie takiego rozwiązania jest także możliwość rozliczania się za tego typu usługę za sztukę lub partię wyprodukowanego czy też sprzedanego asortymentu. Pozwala to w sposób przewidywalny i precyzyjny oszacować koszty przedsiębiorcy za korzystanie ze wsparcia tego typu.


 


Istotną kwestią przy wyborze dostawcy outsourcingu procesów i usług jest jego doświadczenie, zasięg geograficzny jego firmy, a także struktura organizacyjna zespołu wykonującego usługę. Duży procent sprzedaży w rynku nowoczesnym jest osiągany przez szybkie, niezawodne i profesjonalne dotarcie do klienta. Konieczność zwiększania konkurencyjności oraz chęć dostosowanie poziomu kosztów do wolumenu realizowanych zadań sprawia, że coraz więcej producentów i dystrybutorów interesuje się tego typu formą dotarcia do klienta.


 


    


            ManpowerGroup w Polsce


ManpowerGroup, światowy lider innowacyjnych rozwiązań dla rynku pracy, od 2001 r. wspiera firmy i kandydatów w Polsce.
Organizacja posiada 40 agencji i jest obecna w 25 miastach w całym kraju. ManpowerGroup oferuje unikalne rozwiązania dla firm i kandydatów poprzez: ManpowerGroup™ Solutions, Manpower® i Experis™.


Usługi w Polsce obejmują pracę tymczasową, rekrutację stałą i badanie kompetencji pracowników, zatrudnienie zewnętrzne, outsourcing procesów, doradztwo personalne, zarządzanie karierą i outplacement. Realizowana przez ManpowerGroup usługa outplacementu jest oparta o metodologię, materiały oraz narzędzia Right Management, światowego eksperta w obszarze zarządzania talentami i karierą. Więcej o ManpowerGroup w Polsce na stronie www.manpowergroup.pl.

W wydaniu nr 140, lipiec 2013 również

  1. POD MŁOTKIEM W SOTHEBY`S

    Miliony utopione w winie - 26.07
  2. UNITED KINGDOM

    Zysk z królewskich narodzin - 23.07
  3. TAKA SZTUKA

    Najlepsze półrocze w historii Christie`s - 23.07
  4. UE Z USA

    Transatlantycka nadzieja - 19.07
  5. NA CZAS KANIKUŁY

    Leasing pracowniczy - 18.07
  6. SPRAWY MIĘDZYNARODOWE nr 1/2013

    Jaki jest ten świat? - 16.07
  7. CO DALEJ Z CHINAMI?

    Wielkie rebalansowanie - 16.07
  8. SPADA SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW

    W Polsce jest nieco lepiej - 16.07
  9. NADCIĄGA CHMURA OBLICZENIOWA

    Toruń w czołówce postępu - 16.07
  10. RAPORT PMR

    Prywatna opieka medyczna - 16.07
  11. OUTSORCING

    Oszczędność, wygoda, konieczność - 9.07
  12. CLOUD COMPUTING

    Modna technologiczna nowinka - 9.07
  13. KRONIKA BYWALCA

    Lunch Pań Ambasadorów - 28.07
  14. POLITYKA KLIMATYCZNA

    Konieczna rewizja - 4.07
  15. PODRÓŻE SMAKUJĄ

    Praga piwem płynąca - 3.07
  16. LEKTURY DECYDENTA

    "MSZ: polski czy antypolski?" - 22.07
  17. W IMR ADVERTISING BY PR

    Ogrodowe przy Bieluchu rozmowy - 2.07
  18. RYNKI KAPITAŁOWE

    Dziwna korekta - 2.07
  19. DECYDENT SNOBUJĄCY

    Środa, 31.07 – Nie pozostało nic
  20. SZTUKA MANIPULACJI

    Wykręt trywialny - 1.07
  21. SIŁA POLITYKI

    Z Europą czy z Moskwą? - 26.07
  22. I CO TERAZ?

    Świat odjechany... - 24.07
  23. FILOZOFIA I DYPLOMACJA

    Trudne sąsiedztwo - 16.07
  24. BIBLIOTEKA DECYDENTA

    Portret bajkopisarza - 12.07