Established 1999

Wydanie 66, grudzień 2005

9 luty 2008
Bogactwo przeżyć

Oprawa towarzysząca nauczaniu Kościoła, sposób przekazu, celebracja liturgii były i są uwarunkowane elementami zewnętrznymi, takimi jak język, sztuka, mentalność ludzi danej epoki. To, co ukształtowało się w określonej epoce, co wówczas spełniało swoją rolę, mogło być jednak w innych czasach niezrozumiałe. Dlatego trzeba odkrywać uwarunkowania i wyzwania kontekstu historycznego, by oddzielić to, co było wytworem poszczególnych epok, a wracać do źródeł chrześcijaństwa, do jego istoty. Chrześcijaństwo to ciągły wysiłek ukierunkowany na pojmowanie i przeżywanie Tajemnicy Paschalnej. Jeśli tego braknie, pojawiają się sztuczne problemy, które nie istnieją i ich rozwiązania poszukuje się na błędnych drogach. więcej...

9 luty 2008
Zarządzanie wizerunkiem

Najlepszymi ambasadorami firmy są jej pracownicy. PR służy również pomocą w zarządzaniu firmą, komunikacją wewnętrzną, wyjaśnianiu pracownikom ich roli w przedsiębiorstwie, przewidywaniu kwestii spornych, konfliktów oraz ich zażegnywanie. Zadowolony pracownik wróci do domu i powie żonie, że w jego firmie wszystko jest OK, a żona przekaże ten obraz dalej. Tak będzie tworzył się łańcuch wizerunkowy firmy. Jeśli ten wizerunek jest negatywny, to przy przekazywaniu informacji pocztą pantoflową obraz jest jeszcze bardziej zniekształcany w trakcie przekazów, jak w zabawie w głuchy telefon. więcej...

9 luty 2008
Produkt jako ikona

Boli to, co się dzieje z różnymi polskimi markami w zagranicznych rękach. Zagraniczni właściciele nie mają sentymentu do naszych marek i nie ma się czemu dziwić: liczy się interes. Co jest trudne do zrozumienia lokalnie może być racjonalne globalnie. Jeszcze w niedalekiej przeszłości zdarzało się, że wykupione przez światowe koncerny marki funkcjonowały lokalnie. Dziś nie jest to możliwe, gdyż podróżujący po całym świecie klienci chcą mieć wszędzie przy sobie marki, do których się przyzwyczaili. Dziś wygrywają marki korporacyjne. więcej...

9 luty 2008
Dwoistość w jednym

Książka jest fragmentem życia społecznego. Na pewno większy wpływ na ludzi ma telewizja niż książka. Natomiast wraz ze wzrostem poziomu wykształcenia w społeczeństwie rośnie grupa ludzi, którzy będą szukali wiedzy w książkach. Coraz powszechniejsza tendencja do zmiany zawodów spowoduje wzrost zainteresowania książkami fachowymi czy poradnikowymi. Ponadto, ludzie coraz częściej poszukują wiedzy w Internecie. A co się stanie z literaturą piękną? Trudno powiedzieć. Może w przyszłości ludzie w ogóle przestaną czytać? - zamyśla się właściciel Domu Wydawniczego Rebis, Tomasz Szponder. więcej...

9 luty 2008
Chory system

Obowiązujący system refundacji jest nie tylko niezgodny z konstytucją, ale również sprzeczny ze standardami europejskimi zawartymi w Dyrektywie Rady z dnia 21 grudnia 1988 roku dotyczącej przejrzystości środków regulujących ustalanie cen na produkty lecznicze przeznaczone do użytku przez człowieka oraz włączenia ich w zakres krajowego systemu ubezpieczeń zdrowotnych (89/105/EWG). więcej...