29 wrzesień 2009
Więcej odwagi, proszę
W imieniu autorów i swoim przestawiam Państwu trzeci numer DECYDENTA. Spora różnorodność tematów powinna zostać dobrze przyjęta przez Czytelników, czyli ludzi zainteresowanych lobbingiem. Damian A. Zaczek
DAMIAN A. ZACZEK
Nieśmiało pojawiają się nowe pomysły; odebrałem kilka telefonów z pytaniami i propozycjami tematycznymi – będą systematycznie realizowane.
Wiem, że samo słowo lobbing kojarzy się raczej pejoratywnie i wywołuje nieufność. Po to jednak rozpoczęliśmy wydawanie takiego pisma, by oswoić decydentów i obserwatorów z tą problematyką, i po pewnym czasie dowieść, że w demokratycznej Polsce jawność działań lobbingowych (być może skodyfikowanych w stosownej ustawie) przyczyni się do poprawienia jakości życia politycznego. Efekty będą widoczne gołym okiem.
Lobbingu nie można się bać. Trzeba jednak pomóc stworzyć normy prawno-etyczne określające zasady postępowania. Jasno określone kryteria pozwolą na uniknięcie wielu niepotrzebnych afer, czy tylko nieporozumień. Nie znaczy to, że od razu podniesie się morale osób zaangażowanych w działania lobbingowe. Ten truizm warto przypomnieć. Pewne jest natomiast, że kodeks postępowania lobbingowego ułatwi wszystkim zainteresowanym poruszanie się w gąszczu polityki: regionalnej czy centralnej.
Póki co, potrzeba więcej śmiałości i odwagi. Należy też odłożyć na bok niepotrzebną skromność. Łamy DECYDENTA są otwarte dla ludzi, którzy mają coś do powiedzenia oraz mają ambicję, aby o tym dowiedzieli się decydenci i wyciągnęli wnioski dla własnego postępowania.
Moi współpracownicy i ja osobiście będziemy kontaktowali się z politykami, ministrami, wojewodami, marszałkami, prezydentami miast, burmistrzami, przedsiębiorcami, prezesami, przedstawicielami organizacji społecznych, kulturalnych i zawodowych i innymi osobami publicznymi, zapraszając ich na łamy DECYDENTA. Z drugiej strony bardzo zachęcamy do inicjatyw odwrotnych: zgłaszania do nas ciekawych pomysłów i problemów, których prezentacja mogłaby być pożyteczna dla innych.
Zapraszam też osoby odpowiedzialne za reklamę, promocję i marketing w firmach i przedsiębiorstwach, aby zechciały spróbować przekonać swoich prezesów lub dyrektorów, iż reklama na łamach DECYDENTA będzie ze wszech miar słuszna, potrzebna i na pewno zaowocuje w przyszłości. Ponadto, obecność w takim piśmie jest formą poparcia dla jawności działań lobbingowych.
Dziękuję i życzę przyjemnej lektury.
PUNKT WIDZENIA
Na własnym koniu
Pojawiła się ogromna dysproporcja dochodów wśród Polaków. Nasza podstawowa zasada brzmi: najlepszym lekarstwem na rozwiązanie problemu nędzy i bezrobocia jest kreowanie gospodarki - mówi poseł Roman Jagieliński. więcej...