Established 1999

Wydanie nr 132, listopad 2012

19 listopad 2012
Paskudny Seat - 19.11

Nazewnictwo produktów jest najczęstszym polem wpadek nazewniczych. Najczęściej problemy dotykają nazewnictwa produktów motoryzacyjnych. Co ciekawe, najwięcej wpadek nazewniczych dotyczy rynków hiszpańskojęzycznych. Przykład SEAT’a Ronda dotyczy produktu hiszpańskiego i zastosowania nazwy w języku węgierskim. więcej...

19 listopad 2012
Jak zarobić na emeryturę? - 19.11

Raport Komisji Europejskiej alarmuje, że na każdego emeryta lub rencistę przypadają obecnie cztery osoby w wieku produkcyjnym, w przyszłości będą to zaledwie dwie osoby. W jaki sposób oszczędzać, by zapewnić sobie godną emeryturę? Na co dzień niewielu z nas zastanawia się nad sytuacją demograficzną i konstrukcją systemu emerytalnego. Niesłusznie, ponieważ prędzej czy później problemy z nimi związane dotkną każdego z nas. Starzenie się społeczeństwa stanowi duże wyzwanie dla systemów emerytalnych we wszystkich krajach Unii Europejskiej. więcej...

14 listopad 2012
"Matalmara" to jest to! - 14.11

Na rynku agencji namingowych w Polsce pojawiła się nowa gwiazda. Jest nią znana z programu TVN „Kuchenne rewolucje” Magdalena Gessler. Jako restauratorka, jest właścicielką i współwłaścicielką kilkunastu restauracji. Popularność zdobyła prowadząc program telewizyjny "Kuchenne rewolucje". I to właśnie jej udział w tym programie, pozwolił na prezentację kolejnego talentu znanej celebrytki - pisze Maria Orkwiszewska. więcej...

13 listopad 2012
Polacy wątpią w partnerskie relacje z Niemcami w UE - 13.11

Najnowszy sondaż opinii publicznej Instytutu Spraw Publicznych opublikowany dzień przed polsko-niemieckimi konsultacjami międzyrządowymi. Niemcy nie traktują Polski po partnersku w UE – uważają Polacy zapytani przez Instytut Spraw Publicznych o rolę Niemiec w Europie. Polacy są też bardziej krytyczni wobec poczynań Berlina w Europie. Ale i tak większość Polaków ocenia niemiecką politykę pozytywnie. więcej...

12 listopad 2012
Supermarkety: nowa strategia marki - 12.11

Rozszerzanie to strategia marki polegająca na wprowadzaniu do oferty usług i produktów z nowej dla firmy kategorii. Strategia ta polega na wykorzystywaniu zasobów materialnych i niematerialnych firmy, czyli marki, wizerunku, placówek, kompetencji lub ludzi. Rozszerzanie biznesu, jako strategia marki bazuje na renomie i pozytywnym nastawieniu konsumentów. Do sukcesu potrzebny jest unikalny model biznesowy - pisze Jarosław Filipek. więcej...

9 listopad 2012
Kto zarobił na Facebooku? - 9.11

Przypadek nieudanego debiutu giełdowego Facebooka może nas bardzo wiele nauczyć o tym, kto i kiedy zarabia na rynku akcji. Fundusze private equity, które zainwestowały w spółkę, gdy jej akcje nie były jeszcze w obrocie publicznym, uzyskały stopy zwrotu na poziomie kilkuset lub nawet kilku tysięcy procent. Nowi akcjonariusze, którzy wzięli udział w ofercie publicznej firmy, stracili 44% - pisze Maciej Bitner z Wealth Solutions. więcej...

9 listopad 2012
Kogo na nie stać w niepewnych czasach - 10.11

W niepewnych czasach inwestorzy częściej kupują dzieła sztuki, drogie trunki, czy kosztowne przedmioty kolekcjonerskie. Czy zachowują się w ten sposób nierozważnie? Wręcz przeciwnie. Ciągłe kłopoty Grecji, Portugalii, czy Hiszpanii, wzrastające bezrobocie, czy prognozy słabego wzrostu gospodarczego nie mogą napawać entuzjazmem. Dlaczego w związku z tym inwestorzy coraz częściej swój kapitał przeznaczają na zakup dzieł sztuki, czy drogich alkoholi? więcej...

7 listopad 2012
Czy ma sens ekonomiczny? - 7. 11

„Projektanci samochodów elektrycznych poczynili w ostatnich latach wielkie postępy, tak że maszyny te odzyskują dawną popularność zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet. Są bardzo poręczne w miejskim użytkowaniu i liczni prominentni producenci samochodów benzynowych w tym kraju używają samochodów elektrycznych do przemieszczania się między domem a biurem” — te słowa można było przeczytać 20 stycznia 1911 roku w sprawozdaniu z targów motoryzacyjnych opublikowanym przez „The New York Times”. więcej...

6 listopad 2012
Ile ryzykować oszczędzając? - 6.11

Doradcom finansowym od dziesiątek lat znana jest prosta reguła: procentowy udział akcji w portfelu powinien być równy „100 – wiek inwestora”. Czy takie podejście jest słuszne? Jakie reguły powinny obowiązywać przy doborze długoterminowej strategii inwestycyjnej? więcej...

4 listopad 2012
Dziesięć faktów i mitów - 4.11

Przez 11 lat hossy na rynku złota wśród inwestorów i analityków powstało mnóstwo opinii odnośnie do praw rządzących tym rynkiem. Przyjrzyjmy się dziesięciu najczęściej spotykanym – pisze Maciej Bitner, główny ekonomista w firmie Wealth Solutions. więcej...

4 listopad 2012
Kiedy trzeba, a kiedy powinno się zmienić nazwę - 4.11

Analizując szanse i zagrożenia biznesu powstałego po fuzji lub akwizycji warto się zastanowić, jaka nazwa jest najlepszym rozwiązaniem dla nowo powstałej organizacji. Naming jest elementem procesu budowania silnej marki i zdobywania przewagi konkurencyjnej. W tym kontekście, renaming (zmiana nazwy) staje się procesem koniecznym przy fuzjach i akwizycjach – pisze Maria Orkwiszewska. więcej...