Established 1999

Wydanie 81,sierpień 2008

4 sierpień 2008
PR a la Puchatek

Nie ulega dla mnie wątpliwości, że polski PR przekształci się w taką samą komunikację, jaką widzimy w krajach rozwiniętych. Przy wszystkich naszych obciążeniach kulturowych, historycznych i politycznych nie widzę powodu, dla którego miałoby się to przekształcenie nie udać. Ale jest to proces długotrwały. Powstaje zatem pytanie: kiedy osiągniemy pożądany stan? Za dwa lata, za 20 lat? Myślę, że czas przekształceń potrwa dopóty, dopóki nowe pokolenie nie wymieni ludzi o mentalności z lat 1970 i 1980. Czynnikiem, który potwierdza nadzieję na zmianę jest np. potrzeba edukacji w zakresie PR - mówi Piotr Czarnowski. więcej...

4 sierpień 2008
Lobbing z ukrycia

Nasza organizacja powstała wcześniej niż Business Centre Club, ale BCC jest organizacją typowo lobbingową, a my nie. PLP nie jest stowarzyszeniem, mamy formułę porozumienia poziomego o charakterze opiniotwórczym i opiniodawczym. Zawsze staraliśmy się występować ponad jakimikolwiek podziałami politycznymi. Polskie Lobby Przemysłowe zrodziło się z potrzeby rynku, a nie jako organizacja biznesowa. Po tylu latach działalności muszę powiedzieć, że umieszczenie w nazwie słowa lobby nie było najszczęśliwszym pomysłem, gdyż lobbing ma negatywne znaczenie w Polsce. A powinien być trwałym elementem demokracji parlamentarnej i systemu demokratycznego - mówi dr hab. Paweł Soroka. więcej...

4 sierpień 2008
Jedyna skuteczna metoda wywierania wpływu na decydentów

Biuletyn Lobbingowy to jedyna na rynku publikacja umożliwiająca zgodne z prawem imienne dotarcie do wszystkich uczestników procesu decyzyjnego, szczególnie legislacyjnego. Biuletyn Lobbingowy otrzymują m.in. wszyscy posłowie (460), wszyscy senatorowie (100), wszyscy ministrowie, sekretarze i podsekretarze stanu (ok. 100), dyrektorzy departamentów w ministerstwach, decydenci samorządowi (marszałkowie województw, przewodniczący sejmików, prezydenci, burmistrzowie, starostowie, wójtowie, sołtysowie), prawnicy, przedsiębiorcy oraz ci obywatele, których poruszana sprawa żywotnie dotyczy. Biuletyn Lobbingowy jest redagowany i wydawany wyłącznie na zlecenie. Adresatów określa Zleceniodawca. więcej...