TROSKI PRZEDSIĘBIORCY
Afery czy reformy?
Zastanawiam się, co w naszej sytuacji jest gorsze, korupcja czy zaniechanie reformowania i stwarzania warunków dla rozwoju gospodarczego. Felieton Wojciecha S. Pratkowskiego. więcej...
Jubileusz pięciolecia na rynku wydawniczym pisma lobbingowego – jedynego w Polsce – to duży sukces. Co przez te lata osiągnęliśmy? – wyjaśnia Damian A. Zaczek.
DAMIAN A. ZACZEK
Tym numerem DECYDENT wkracza w piąty rok trudnego życia na niszowym rynku wydawniczym. Powinienem napisać, że obchodzi czwarte urodziny, ale w tym wieku chciałoby się być starszym.
Jak wygląda miesięcznik – każdy widzi. Przez lata konsekwentnie propagowaliśmy teorię i praktykę lobbingu. W tym drugim przypadku szło nam znacznie trudniej. Jednak wydrukowaliśmy nieco ważnych, a w dodatku opłaconych, tekstów lobbingowych. Z ubolewaniem stwierdzam, iż bezpłatne też się zdarzały. Nadal
pokutuje specyficznie staropolskie myślenie, że za usługi nie powinno się płacić.Przez minione lata wiele czasu poświęciliśmy przekonywaniu decydentów do potrzeby uprawiania lobbingu, również lobbingu prasowego na łamach DECYDENTA. Z wolna ta świadomość dociera do osób podejmujących decyzje.
Poważnym utrudnieniem w prowadzeniu legalnej działalności lobbingowej jest brak odpowiedniego uregulowania prawnego. Projekt ustawy przygotowany przez MSWiA został poddany twórczej krytyce przez prof. Andrzeja Rzeplińskiego. Piszemy o tym w środku numeru i na stronie internetowej www.decydent.pl.
Na naszych łamach nadal będziemy zajmowali się lobbingiem, ale więcej miejsca przeznaczymy na teorię i praktykę procesu podejmowania decyzji – przede wszystkim politycznych i gospodarczych. Udostępnimy łamy decydentom, którzy swoimi znaczącymi decyzjami będą się mogli pochwalić Czytelnikom. Chcielibyśmy, aby przykłady słusznych i wdrożonych decyzji stały się powodem do przemyśleń i działań naśladowczych. Aby powiedzenie “mąd
ry Polak po szkodzie” stopniowo zacierało się w pamięci.Zapraszam do lobbowania oraz do szczycenia się decyzjami.
OD REDAKTORA
Piąty rok
Jubileusz pięciolecia na rynku wydawniczym pisma lobbingowego - jedynego w Polsce - to duży sukces. Co przez te lata osiągnęliśmy? - wyjaśnia Damian A. Zaczek. więcej...