Established 1999

OD REDAKTORA

18/06/2009

Piąty rok

Jubileusz pięciolecia na rynku wydawniczym pisma lobbingowego – jedynego w Polsce – to duży sukces. Co przez te lata osiągnęliśmy? – wyjaśnia Damian A. Zaczek.

DAMIAN A. ZACZEK



Tym numerem DECYDENT wkracza w piąty rok trudnego życia na niszowym rynku wydawniczym. Powinienem napisać, że obchodzi czwarte urodziny, ale w tym wieku chciałoby się być starszym.


Jak wygląda miesięcznik – każdy widzi. Przez lata konsekwentnie propagowaliśmy teorię i praktykę lobbingu. W tym drugim przypadku szło nam znacznie trudniej. Jednak wydrukowaliśmy nieco ważnych, a w dodatku opłaconych, tekstów lobbingowych. Z ubolewaniem stwierdzam, iż bezpłatne też się zdarzały. Nadal pokutuje specyficznie staropolskie myślenie, że za usługi nie powinno się płacić.


Przez minione lata wiele czasu poświęciliśmy przekonywaniu decydentów do potrzeby uprawiania lobbingu, również lobbingu prasowego na łamach DECYDENTA. Z wolna ta świadomość dociera do osób podejmujących decyzje.


Poważnym utrudnieniem w prowadzeniu legalnej działalności lobbingowej jest brak odpowiedniego uregulowania prawnego. Projekt ustawy przygotowany przez MSWiA został poddany twórczej krytyce przez prof. Andrzeja Rzeplińskiego. Piszemy o tym w środku numeru i na stronie internetowej www.decydent.pl.


Na naszych łamach nadal będziemy zajmowali się lobbingiem, ale więcej miejsca przeznaczymy na teorię i praktykę procesu podejmowania decyzji – przede wszystkim politycznych i gospodarczych. Udostępnimy łamy decydentom, którzy swoimi znaczącymi decyzjami będą się mogli pochwalić Czytelnikom. Chcielibyśmy, aby przykłady słusznych i wdrożonych decyzji stały się powodem do przemyśleń i działań naśladowczych. Aby powiedzenie “mądry Polak po szkodzie” stopniowo zacierało się w pamięci.


Zapraszam do lobbowania oraz do szczycenia się decyzjami.




W wydaniu 47, wrzesień 2003 również

  1. OD REDAKTORA

    Piąty rok
  2. TROSKI PRZEDSIĘBIORCY

    Afery czy reformy?
  3. NIEUCZESANE REFLEKSJE

    Puste miejsca
  4. SZTUKA MANIPULACJI

    Intencje pochwał
  5. REGULACJE LOBBINGU

    List otwarty
  6. USTAWA O LOBBINGU

    Uzasadnienie projektu
  7. WYNALAZCZOŚĆ

    Piękny umysł
  8. PROJEKT USTAWY LOBBINGOWEJ

    Autor: prof. Andrzej Rzepliński
  9. CYWILIZACJE

    Dialog czy konfrontacja?
  10. MEDIA

    Punkt siedzenia
  11. AMERYKANIE W POLSCE

    Lobbing jako edukacja
  12. LINIE LOTNICZE

    Bruksela bliżej
  13. PUNKTY WIDZENIA

    Ślązak Niemcem
  14. PUNKTY WIDZENIA

    Ludzie wrócą
  15. HISTORIA

    Chambois 1944. Tragifarsa przez wieki
  16. ARCHIWUM KORESPONDENTA

    Lobbing miłości
  17. DECYZJE I ETYKA

    Grochem o ścianę
  18. EUROPEJSKIE SPOJRZENIE

    Na bakier z prawem
  19. SAMOOBRONA

    Racja stanu