Established 1999

LOBBING

15/06/2008

5 lat Unilobu

Firma Unilob powstała jako kontynuacja Projektu Gemini finansowanego przez Amerykańską Agencję Rozwoju Międzynarodowego USAID realizowanego w Polsce w latach 1991 – 1999.

W warszawskiej restauracji Garrett w kameralnym gronie kilkudziesięciu osób firma Unilob obchodziła pięciolecie działalności. Wśród gości można było zauważyć m.in. wiceministra Jacka Piechotę, posła Adama Szejnfelda, dr Małgorzatę Molędę-Zdziech i dr. Krzysztofa Jasieckiego (oboje są autorami książek o lobbingu polskim i europejskim), Marka Matraszka z CEC Government Relations, Kaję Szwykowską z Impress Art PR&Lobbying, Tomasza Uchmana z BCC.


Firma Unilob powstała jako kontynuacja Projektu Gemini finansowanego przez Amerykańską Agencję Rozwoju Międzynarodowego USAID realizowanego w Polsce w latach 1991 – 1999. Zadaniem Projektu Gemini było wspieranie wprowadzenia gospodarki rynkowej i rozwój sektora prywatnego w Polsce. Po zakończeniu działalności projektu w październiku 1999 r. związani z nim eksperci założyli Unilob, który jako komercyjna firma świadczy usługi szkoleniowe i doradcze, w tym public affairs, na rzecz instytucji sektora publicznego i prywatnego a także dla indywidualnych podmiotów gospodarczych w kraju i za granicą.


Eksperci Unilob uczestniczą w realizowanych przez agendy rządowe programach, mających na celu tworzenie korzystnych warunków instytucjonalnych i prawnych dla rozwoju sektora prywatnego. Obejmuje to m.in. definiowanie barier i szans rozwoju sektora prywatnego oraz reformowanie prawa wpływającego na powstawanie i funkcjonowanie przedsiębiorstw. Współpraca obejmuje opracowywanie analiz i ekspertyz, które są wykorzystywane w pracach nad projektami regulacji prawnych przygotowywanymi przez Ministerstwo Gospodarki, Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej, Sejmową Komisję Małych i Średnich Przedsiębiorstw. W ramach realizacji projektów Unilob współpracuje także z organizacjami przedsiębiorców, agencjami rozwoju regionalnego oraz władzami lokalnymi.


Na forum międzynarodowym eksperci firmy Unilob biorą udział w projektach wspierających rozwój przedsiębiorczości. Świadczą usługi doradcze dla wybranych instytucji rządowych i organizacji pozarządowych w Bułgarii, Ukrainie, Mołdawii, w Ugandzie i krajach byłej Jugosławii. W latach 2000 – 2001 firma współorganizowała i przeprowadziła kilkadziesiąt szkoleń, seminariów i wyjazdów studialnych dla delegacji zagranicznych w kraju i delegacji polskich za granicą.


Eksperci Unilobu wraz z przedstawicielami kilku innych polskich firm założyli w 2003 roku Stowarzyszenie Profesjonalnych Lobbystów w Polsce. Bliższe informacje dostępne są pod adresem www.splp.pl


W wydaniu 60, grudzień 2004 również

  1. LOBBING I NOWY ŚWIAT TEATRU

    Wyścig szczurów
  2. BARIERY EFEKTYWNOŚCI cz. 4

    Planowa dezorganizacja
  3. WYSŁUCHANIE PUBLICZNE

    Nowa jakość demokracji
  4. WOKÓŁ SPORTU

    Krew mnie zalewa
  5. WOKÓŁ SPORTU

    Żenada
  6. DECYZJE I ETYKA

    Na długie zimowe wieczory
  7. SZTUKA MANIPULACJI

    Podbój
  8. LOBBING

    5 lat Unilobu
  9. TROSKI PRZEDSIĘBIORCY

    Kampania głupoty
  10. BP POLSKA

    Lobbing w granicach prawa
  11. SPOJRZENIE MENEDŻERA

    Wybór drogi
  12. AL GORE W WARSZAWIE

    Szansa na sukces
  13. LOBBING

    Budowanie zaufania
  14. DEBATA W POZNANIU

    O lobbingu kameralnie
  15. MUZYKA KLASYCZNA

    Idę swoją drogą