Established 1999

KOMPENDIUM WIEDZY LOBBINGOWEJ

22/10/2009

Teoria i praktyka dla lobbystów

Totalne rozproszenie informacji o podejmowanych działaniach lobbingowych tak w teorii (konferencje, szkolenia, seminaria etc.), jak i w praktyce (kto, u kogo, w jakiej sprawie lobbuje), powoduje pilną potrzebę zebrania tej wiedzy w jednym miejscu. Idealnie to tego celu pasuje DECYDENT – medium lobbingowe istniejące od 1999 roku.

DECYDENT nie powinien, ale wręcz musi stać się zbiorczym kompendium wiedzy o lobbingu.


Leży to w interesie lobbystów, firm, instytucji, organizacji, stowarzyszeń, polityków (posłów, senatorów), urzędników administracji państwowej, a wreszcie – polskiej demokracji.


Istotą podejmowanych działań lobbingowych jest ich przejrzystość. A to nic innego, jak odpowiedź na proste, podstawowe pytania: kto, dla kogo, w jakim celu? A wiedza na temat: za ile? wcale nie jest istotna, choć zawsze wzbudza ciekawość.


W DECYDENCIE już od lat 10 można znaleźć wszystkie definicje lobbingu, teorię rzecznictwa interesów, metody prowadzonych kampanii lobbingowych – w Polsce i w Unii Europejskiej.


Od pierwszych numerów z DECYDENTEM współpracowali teoretycy i praktycy lobbingu, że wymienię tylko trzy nazwiska autorów jedynych, a zarazem wszystkich, książek na temat polskiego i europejskiego lobbingu: dr Małgorzatę Molędę-Zdziech oraz dr Urszulę Kurczewską ze Szkoły Głównej Handlowej, a także dr hab. Krzysztofa Jasieckiego z Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Adakemii Nauk.


Kilka lat temu powołano co prawda Stowarzyszenie Profesjonalnych Lobbystów w Polsce, liczące zaledwie pięć firm, ale jest to twór od dawna martwy.


Proszę więc o nadsyłanie mailem wszystkich informacji lobbingowych – od razu będą zamieszczane na decydent.pl.


decydent@decydent.pl

W wydaniu 95, październik 2009 również

  1. 15 LAT SZKOŁY LIDERÓW

    Przywództwo po polsku
  2. KOMPENDIUM WIEDZY LOBBINGOWEJ

    Teoria i praktyka dla lobbystów
  3. POLKI NA DACHU AFRYKI

    Padma pomocna we wspinaczce
  4. SMAKI DECYDENTA

    Tofu na 80 sposobów
  5. TECHNOLOGIA KAMITEC

    Odpady na energię
  6. LOBBING W CENTRUM UWAGI

    Deklaracja uczestnictwa
  7. PKPP LEWIATAN

    Przedsiębiorcy do europosłów
  8. POSZUKIWANIE WARTOŚCI

    Snobowanie jako odtruwanie
  9. OD REDAKTORA

    Hazardowy lobbing
  10. SZTUKA MANIPULACJI

    Atrakcyjna oprawa