Established 1999

Wydanie 23-24, lipiec-sierpień 2001

18 kwiecień 2009
To my zapraszamy

Rotary jest organizacją, do której nie ma zapisów – są zaproszenia. To my wyszukujemy wartościowe osoby w różnych środowiskach i zapraszamy taką osobę najpierw jako gościa, który mówi o swojej pracy, służbie społecznej itd. Później zarząd klubu w głosowaniu decyduje, czy ta osoba zostanie zaproszona do naszego grona - mówi Andrzej Ludek, gubernator Rotary. więcej...

18 kwiecień 2009
Nie dać się zaskoczyć

Nasz młody kapitalizm powstaje niejako wbrew logice, bo bez kapitału. Musimy pieniądze pozyskiwać z zewnątrz. Do naszej Izby należy ponad 400 podmiotów – od firm jednoosobowych, po Elektrownię Turów, KGHM, Dialog, wszystkie banki. Działamy w strukturze branżowej, terytorialnej - mówi Zbigniew Sebastian. więcej...

1 czerwiec 2008
Nonszalancja gospodarcza

Czy prowadzona przez rząd polityka gospodarcza w wystarczającym stopniu uwzględnia oczekiwania i postulaty środowisk biznesu? Jeżeli w stopniu niewystarczającym, to jakie są pomysły na intensyfikację partnerskiej współpracy z rządem i parlamentem? Dyskutują: Witold Michałek, Marek Kłoczko, Lech Pilawski i Sławomir Miazek. więcej...

1 czerwiec 2008
Połowiczny sukces

Za lobbing uznano także związane z nim czynności, jak na przykład sporządzanie analiz, które następnie wykorzystano dla wywarcia wpływu na osoby podejmujące decyzje. Poszerzono również krąg osób, z którymi kontakt uważany jest za działalność lobbingową, obejmując nim obok kongresmanów dużą grupę funkcjonariuszy władz wykonawczych oraz personel pomocniczy pracujący w komisjach lub biurach członków Kongresu. Wreszcie, stwierdzono, iż obowiązek rejestracji spoczywa na osobach, które poświęcają na lobbing co najmniej 20% swego czasu pracy dla danego klienta. więcej...

1 czerwiec 2008
Ustawa o kartach płatniczych

Smutnym wydaje się być fakt, że ustawa, która zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej oraz z powszechnym interesem każdego z nas miała regulować wzajemne prawa i obowiązki wydawcy i posiadacza karty (mówię prawa i obowiązki jako, że i po stronie posiadaczy karty nierzadkie są przypadki nadużyć) przerodziła się w próbę eliminacji konkurencji na naszym rynku i zatraciła swój pierwotny sens. więcej...

1 czerwiec 2008
Polski poligon doświadczalny

Forpocztę wojskowego PR stanowią dwa kolorowe magazyny „Polska Zbrojna” i „Żołnierz Polski”. To tu decydenci Ministerstwa Obrony Narodowej i Wojska Polskiego dostają od redakcji, głównie w „Polsce Zbrojnej”, rzadką okazję osobistego zadbania o wizerunek resortu. Prawie cotygodniowe dwu- lub trzykolumnowe wywiady z przedstawicielami wojska stanowią o wielkiej przewadze MON nad innymi ministerstwami, gdzie brak spokrewnionej prasy. Od pewnego czasu nie są to "organy" prasowe Ministerstwa Obrony Narodowej - pisze Grzegorz Czwartosz. więcej...

1 czerwiec 2008
Gra w bilard

Stowarzyszenie „Lider” skupia obecnie kilkadziesiąt osób, ale mam nadzieję zainteresować nim tysiące. Zrzeszamy osoby z kręgów gospodarczych, organizacji społecznych i samorządowców. Stowarzyszenie „Lider” jest próbą skupienia ich uwagi na dobrym funkcjonowaniu trójkąta gospodarka - działalność społeczna - sprawowanie władzy”. Jak wynika z nazwy stowarzyszenia, chodzi o współpracę wybitnych osobistości z wierzchołków takiego trójkąta. Jak łatwo wykazać, jest to figura o znaczeniu, które trudno przecenić. W "Liderze" nie odkrywamy wielkich prawd. Przypominamy jedynie, że działacz społeczny potrzebuje wsparcia finansowego dla swoich inicjatyw - mówi Michał Strąk. więcej...

4 maj 2008
Paragrafem w rozsądek

Uznano, że zakaz reklamy alkoholu powinien być utrzymany, ale warto zezwolić na legalne reklamowanie piwa, choć pod pewnymi warunkami. To był prawdziwy przełom. Po raz pierwszy od 1982 r. (od kiedy obowiązuje ustawa) zezwolono na legalne rejklamowanie napoju alkoholowego. Reklamy piwa znikną z polskich ulic, z TV i radio już we wrześniu. Branża piwna pewnie dalej będzie produkowała i sprzedawała piwo, choć może się zdarzyć, że część firm zmieni strategię lub właściciela. Do następnego razu, kiedy jacyś nowi posłowie wymyślą nową ustawę - pisze Andrzej Długosz. więcej...

6 marzec 2008
Meandry negocjacji

Negocjator powinien wierzyć w to, co robi. Po drugie, musi jak najlepiej znać swoich rozmówców, wiedzieć kim oni są, znać ich osobowość. Po trzecie, musi mieć dużo cierpliwości i silne nerwy. A po czwarte, musi potrafić wyważyć, kiedy trzeba być twardym, kiedy można z pewnych rzeczy ustąpić, a kiedy wykazać pewną elastyczność. Jeśli negocjator będzie we wszystkim nieustępliwy, to będzie blokował negocjacje, jeśli będzie zbyt elastyczny, to będzie źle bronił interesów swego kraju. Umiejętność znalezienia optimum jest najważniejszą i najtrudniejszą cechą. Gdybyśmy do Unii nie weszli, to zostalibyśmy pozaeuropejskim skansenem o przyhamowanym tempie rozwoju społecznego i cywilizacyjnego - mówi Jan Kułakowski. więcej...