20 styczeń 2010
Koalicja Pro-Polska
Największe organizacje biznesowe powołują Koalicję Pro-Polska, która będzie działać na rzecz wdrożenia skutecznego systemu promocji polskiej gospodarki za granica. Inicjatorem przedsięwzięcia są organizacje skupione w Kongresie Przedsiębiorczości. Koalicja chce skłonić rząd do stworzenia i wdrożenia spójnego systemu promocji naszej gospodarki za granicą, wsparcia polskiego eksportu i napływu inwestycji zagranicznych do Polski.
Niegdyś fabryka wódek "Koneser" na warszawskiej Pradze, dziś centrum kultury
W dniu 8 stycznia 2010 roku odbyło się spotkanie inauguracyjne Koalicji Pro-Polska, w którym udział wzięli: Amerykańska Izba Handlowa, Konfederacja Pracodawców Polskich, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, Związek Rzemiosła Polskiego, Business Centre Club, Polska Izba Turystyki, Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza, Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce i Włosko-Polska Izba Handlowo-Przemysłowa.
Tymczasowym przewodniczącym Koalicji Pro-Polska został wybrany Roman Rewald, Przewodniczący Kongresu Przedsiębiorczości i Prezes Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce. Będzie on pełnił obowiązki do czasu wybrania stałego przewodniczącego i dwóch zastępców. Do Koalicji planują przyłączyć się także inne organizacje przedsiębiorców, „think tanki” i instytucje non-profit. Do współpracy w roli obserwatorów zaproszono również Ministerstwo Gospodarki i Ministerstwo Spraw Zagranicznych oraz przedstawicieli parlamentu. Działania Koalicji Pro-Polska mogą wesprzeć osoby fizyczne oraz organizacje zajmujące się profesjonalnie promocją Polski i jej biznesu.
Przedsiębiorcy oczekują od rządu systemu porządkującego obecny nieład w działaniach promocyjnych. Do tej pory aż 60 różnych urzędów i instytucji prowadziło nieskoordynowane przedsięwzięcia na rzecz promocji naszego kraju, co sprawiało, że wydawane co roku 100 milionów złotych na ten cel przynosiło mizerne skutki. Dwa lata temu organizacje zrzeszone obecnie w Kongresie Przedsiębiorczości opiniowały założenia do strategii promocji gospodarczej przygotowane przez Ministerstwo Gospodarki, ale jak dotąd nie otrzymały do konsultacji żadnego gotowego projektu.
W naszym kraju nadal nie ma wyspecjalizowanej agencji rządowej odpowiedzialnej za promocję kraju i jego gospodarki, a ostatni projekt w tej sprawie utknął w Sejmie 2 lata temu i żaden nowy dokument nie został przyjęty przez rząd, choć projekt ustawy o systemie promocji gospodarczej był przewidziany w planach RM na II półrocze 2009 r. W związku z powyższym przedstawiciele polskiego biznesu postanowili połączyć siły i zawiązując Koalicję Pro-Polska pomóc rządowi wprowadzić w życie długo oczekiwany i niezwykle ważny dla naszego kraju system promocji.
Organizacje zainteresowane przystąpieniem do Koalicji na etapie jej tworzenia i chcące mieć wpływ na program jej działania mogą zgłaszać swój akces poprzez kontakt z Sekretariatem Kongresu Przedsiębiorczości lub którąkolwiek z organizacji należących do Kongresu Przedsiębiorczości.
Więcej informacji:
Sekretariat Kongresu Przedsiębiorczości
tel. 22 50 44 273
e-mail: biuro@kongresprzedsiebiorczosci.com.pl
NA SPRZEDAŻ
Biografia Billa Clintona
Zainteresowanemu Czytelnikowi lub maniakowi amerykaniście sprzedam niezłą biografię 42. prezydenta USA Billa Clintona. Nadal żyje i miesza w światowej polityce. Razem z Hillary zresztą. więcej...