Established 1999

DLA DOBRA GOSPODARKI

20 styczeń 2010

Koalicja Pro-Polska

Największe organizacje biznesowe powołują Koalicję Pro-Polska, która będzie działać na rzecz wdrożenia skutecznego systemu promocji polskiej gospodarki za granica. Inicjatorem przedsięwzięcia są organizacje skupione w Kongresie Przedsiębiorczości. Koalicja chce skłonić rząd do stworzenia i wdrożenia spójnego systemu promocji naszej gospodarki za granicą, wsparcia polskiego eksportu i napływu inwestycji zagranicznych do Polski.

                                                                     



W dniu 8 stycznia 2010 roku odbyło się spotkanie inauguracyjne Koalicji Pro-Polska, w którym udział wzięli: Amerykańska Izba Handlowa, Konfederacja Pracodawców Polskich, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, Związek Rzemiosła Polskiego, Business Centre Club, Polska Izba Turystyki, Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza, Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce i Włosko-Polska Izba Handlowo-Przemysłowa.


 


Tymczasowym przewodniczącym Koalicji Pro-Polska został wybrany Roman Rewald, Przewodniczący Kongresu Przedsiębiorczości i Prezes Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce. Będzie on pełnił obowiązki do czasu wybrania stałego przewodniczącego i dwóch zastępców. Do Koalicji planują przyłączyć się także inne organizacje przedsiębiorców, „think tanki” i instytucje non-profit. Do współpracy w roli obserwatorów zaproszono również Ministerstwo Gospodarki i Ministerstwo Spraw Zagranicznych oraz przedstawicieli parlamentu. Działania Koalicji Pro-Polska mogą wesprzeć osoby fizyczne oraz organizacje zajmujące się profesjonalnie promocją Polski i jej biznesu.


 


Przedsiębiorcy oczekują od rządu systemu porządkującego obecny nieład w działaniach promocyjnych. Do tej pory aż 60 różnych urzędów i instytucji prowadziło nieskoordynowane przedsięwzięcia na rzecz promocji naszego kraju, co sprawiało, że wydawane co roku 100 milionów złotych na ten cel przynosiło mizerne skutki. Dwa lata temu organizacje zrzeszone obecnie w Kongresie Przedsiębiorczości opiniowały założenia do strategii promocji gospodarczej przygotowane przez Ministerstwo Gospodarki, ale jak dotąd nie otrzymały do konsultacji żadnego gotowego projektu.


 


W naszym kraju nadal nie ma wyspecjalizowanej agencji rządowej odpowiedzialnej za promocję kraju i jego gospodarki, a ostatni projekt w tej sprawie utknął w Sejmie 2 lata temu i żaden nowy dokument nie został przyjęty przez rząd, choć projekt ustawy o systemie promocji gospodarczej był przewidziany w planach RM na II półrocze 2009 r. W związku z powyższym przedstawiciele polskiego biznesu postanowili połączyć siły i zawiązując Koalicję Pro-Polska pomóc rządowi wprowadzić w życie długo oczekiwany i niezwykle ważny dla naszego kraju system promocji.


 


Organizacje zainteresowane przystąpieniem do Koalicji na etapie jej tworzenia i chcące mieć wpływ na program jej działania mogą zgłaszać swój akces poprzez kontakt z Sekretariatem Kongresu Przedsiębiorczości lub którąkolwiek z organizacji należących do Kongresu Przedsiębiorczości.


 


Więcej informacji:


Sekretariat Kongresu Przedsiębiorczości


tel. 22 50 44 273


e-mail: biuro@kongresprzedsiebiorczosci.com.pl


 

W wydaniu 98, styczeń 2010 również

  1. DLA DOBRA GOSPODARKI

    Koalicja Pro-Polska
  2. NA SPRZEDAŻ

    Biografia Billa Clintona
  3. BIBLIOTEKA DECYDENTA

    Jak przejrzeć Anglików?
  4. SZTUKA MANIPULACJI

    Blask światła odbitego
  5. POLAK NA BIAŁORUSI

    Persona non grata
  6. ODWRÓCENIE MYŚLENIA

    Gazety portalowe
  7. 26 STYCZNIA 2010 R.

    Akademia Lobbingu
  8. STALOWE FUZJE

    ISD sprzedaje się częściowo
  9. POLSKA GOSPODARKA 2009

    Pięć sukcesów, cztery porażki