Established 1999

Wydanie nr 134, styczeń 2013

22 styczeń 2013
Nakręcanie mężczyzny - 22.01

W XIX-wiecznej Polsce mówiło się: kto chce mieć zegarki, musi mieć folwarki. Od tego czasu zmieniły się i czasomierze, i zasobność portfeli. Nawet najbardziej ekskluzywne i doceniane zegarki mają swoje hasło reklamowe - pisze Jerzy Danilewicz. więcej...

15 styczeń 2013
Czy ich kiedyś dogonimy? - 15.01

Jeden dealer sztuki w USA czy Europie Zachodniej może się poszczycić rocznymi obrotami równymi wartości całego polskiego rynku sztuki. Czy mamy się czym martwić? Pierwsza dziesiątka osób ujętych w rankingu najbardziej wpływowych art dealerów na świecie, przygotowanego przez magazyn Forbes, osiąga łączne roczne obroty wysokości ok. 3 mld dolarów. więcej...

14 styczeń 2013
Kuszenie konsumenta - 14.01

Dobra nazwa produktu czy usługi nie może powstać zupełnie przypadkowo. Na świecie jest zarejestrowanych ponad 20 milinów znaków towarowych. Dlatego dziwi fakt, że wiele agencji reklamowych tak niefrasobliwie i beztrosko zdaje się na łut szczęścia, czy ślepy traf. Trafna nazwa firmy to z reguły efekt przemyślanego procesu kreatywno – analitycznego, niezwykle rzadko zaś przypadku - pisze Maria Orkwiszewska. więcej...

13 styczeń 2013
Jak zaprojektować bezpieczną nazwę? - 13.01

Zaprojektowanie dobrej nazwy dla produktu lub usługi, która będzie mogła skutecznie funkcjonować na rynku, wiąże się z wieloma uwarunkowaniami. Podobnie wprowadzenie nazwy już istniejącej na nowy rynek jest związane z wieloma ograniczeniami. Aby nazwa się przyjęła, aby odniosła sukces, potrzebne jest jej odpowiednie przygotowanie. Audyt nazwy produktu gwarantuje bezpieczeństwo stosowania na rynku, a odpowiednio dobrane analizy odpowiadają na pytania o potencjale i sile nowej nazwy. Testy perswazyjności określą stopień użyteczności nazwy dla realizacji celów firmy. Testy lingwistyczne mówią o potencjale perswazyjnym, jaki niesie nazwa produktu - pisze Maria Orkwiszewska. więcej...

11 styczeń 2013
Gorzelnik, nie bankier - 11.01

To nie pomyłka. Według ostatniego raportu Scotch Whisky Association, pracownik szkockiej destylarni jest o 57 proc. bardziej pożyteczny dla gospodarki Zjednoczonego Królestwa niż pracownik londyńskiego City. Jak to możliwe? więcej...

11 styczeń 2013
Powtórka "klifu" już w marcu? - 11.01

Na czele listy zwrotów, które powinny zniknąć z języka angielskiego, przygotowywanej rokrocznie przez jedną z amerykańskich uczelni, znalazł się w tym roku „fiskalny klif”. Mimo że zwykle poprawianie języka nie przynosi efektów, tym razem ma szansę się udać – „fiskalny klif” zniknął siłą rzeczy wraz z końcem roku. Jednak problemy, które za nim stały, będą prześladować rynki przez większą część 2013 roku – pisze Maciej Bitner z Wealth Solutions. więcej...

11 styczeń 2013
Jak promują się miasta - 11.01

Coraz więcej samorządów dostrzega, że dobre slogany reklamowe pomagają w promocji miasta lub regionu. Udane logo wraz z hasłem promującym są niezbędnym elementem marketingu – pisze Jerzy Danilewicz. więcej...

11 styczeń 2013
Kiedy srebro zaświeci złotym blaskiem - 11.01

Historyczne relacje cen srebra względem złota zależały od dostępności tych metali na rynku. Aktualnie inwestycyjna dostępność fizycznego srebra w relacji do dostępności złota mieści się w stosunku 3 do 1. Oznacza to, że 3 uncje srebra powinny być warte tyle, co 1 uncja złota – pisze Piotr Kowalski. więcej...

3 styczeń 2013
Dobre wieści dla inwestorów - 3.01

Rynek sztuki szybko się rozwija zarówno w Polsce, jak i na świecie. Kończący się rok mógł być na nim nawet lepszy niż rekordowy 2011. Zainteresowanie rynkiem sztuki rośnie. Według danych Art Price wartość dzieł sprzedanych na rynku aukcyjnym w 2011 r. wyniosła 11,57 mld dolarów, a więc o blisko 24 proc. więcej niż w 2010. Na ostateczne wyniki podsumowujące mijający rok musimy jeszcze poczekać, ale eksperci prognozują, że będą one przynajmniej równie dobre. więcej...

3 styczeń 2013
Co kupić w tym roku? - 3.01

Polacy zainwestowali na rynku wina już 130 mln zł i stali się jednym z liderów wine bankingu w Europie. Do inwestowania w ekskluzywne alkohole przyznaje się również co piąty zamożny mieszkaniec Polski. Czy to będzie dla nich dobry rok? Rok 2013 na rynku wina zapowiada się całkiem ciekawie. Do najważniejszych wydarzeń z pewnością będzie należało ogłoszenie przez Roberta Parkera not bordoskiego rocznika 2010 oraz kolejna kampania En Primeur. więcej...

3 styczeń 2013
Gdzie tkwi potencjał? - 3.01

Mijający rok był dobry dla inwestorów – zarobić dały akcje, obligacje oraz niektóre popularne surowce, jak złoto. Na co postawić w 2013 roku, by w grudniu znów móc liczyć zyski? Walory spółek giełdowych były bez wątpienia najlepszą inwestycją 2012 roku. Wiele wskazuje na to, że nie oddadzą pierwszego miejsca na inwestycyjnym podium. Wycena globalnego rynku akcji cały czas jest atrakcyjna, a napływ środków do funduszy inwestycyjnych zarówno na świecie, jak i w Polsce dopiero niedawno przyspieszył - pisze Maciej Bitner z Wealth Solutions. więcej...

3 styczeń 2013
Barka Herbatnik ciągle na fali - 3.01

Czas świąt i końca roku. Czas życzeń, czas podsumowań, czas planów. To dla mnie trudny czas. Śnieg przykrywa łódki przytulone do Herbatnika, w pływającym domku wachtę pełni bosman Jurek. Od chwili, gdy za złotówkę kupiłem leżącą na dnie zapomnianego wówczas Portu Czerniakowskiego barkę Herbatnik minęło dziewięć lat. Wiele się wydarzyło przez ten czas. Wtedy, w 2003 roku byłem bezrobotny i w depresji. Ocalenie Herbatnika stało się dla mnie celem i zadaniem życia. Marzyłem że Herbatnik popłynie w długi rejs, do Amsterdamu, albo nad Morze Czarne. Udało się barkę wydobyć z dna - pisze Przemek Pasek. więcej...

2 styczeń 2013
Absolwent – kukułcze jajo, gorący kartofel? - 2.01

Masz problem, na rozwiązanie którego czeka jakiś klient albo podwładny? I trudności z rozwiązaniem? Nie szkodzi, przerzuć tylko ten problem i te trudności na stronę tych, którzy na rozwiązanie czekają. Sposób wyjątkowo prosty wtedy, gdy ci, których problem dotyczy są bardziej zależni od ciebie niż ty od nich - pisze prof. dr hab. Mirosław Karwat. więcej...