Established 1999

Wydanie 108, listopad 2010

25 listopad 2010
Nowoczesne formy marketingu

Najbardziej typowymi miejscami, gdzie według lekarzy można spotkać się z przedstawicielem firmy farmaceutycznej, jest wciąż własny gabinet. Z drugiej strony większość lekarzy słyszała również o nowoczesnych formach farmamarketingu, wynika z badania przeprowadzonego przez PMR wśród lekarzy w Polsce, którego wyniki przedstawiono w raporcie „Nowoczesne i tradycyjne formy skutecznego farmamarketingu”. więcej...

23 listopad 2010
Powrót marki Polska

Do Warszawy i do Łodzi ponownie zjechał brytyjski guru marki Wally Olins. Znak to, iż problem wizerunku Polski jako kraju markowego wraca na społeczną wokandę. Opublikowany w listopadzie ranking Future Brand Country Brand Index, porównujący siłę marek poszczególnych państw, sytuuje Polskę na 82 miejscu w świecie. Goszczący w Krajowej Izbie Gospodarczej Wally Olins bagatelizował rankingi, „które należy traktować z przymrużeniem oka, ale jednak wyciągać z nich wnioski”. Polska w takim zestawieniu powinna znajdować się znacznie wyżej, gdyż ma potencjał ludzki, gospodarczy i kulturalny. więcej...

15 listopad 2010
Generalnie dobry kierunek, ale za mało determinacji

Największym sukcesem rządu w ostatnich trzech latach była reforma emerytur pomostowych, wysoki poziom wykorzystywania pomocy z Unii Europejskiej i przyspieszenie prywatyzacji. Nie udało się rządowi odbiurokratyzować gospodarki i przedstawić wiarygodnej perspektywy stopniowego równoważenia finansów publicznych. więcej...

15 listopad 2010
Rząd do tablicy

Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan ocenia 17 zapowiedzianych przez rząd Platformy Obywatelskiej istotnych gospodarczo i społecznie działań. Obok oceny - uzasadnienia i stopień wykonania. więcej...

15 listopad 2010
Podsumowanie prawa gospodarczego

Rząd od momentu swego powstania zapowiadał wspieranie przedsiębiorczości oraz radykalną zmianę na lepsze przepisów prawa gospodarczego. Obiecano przedsiębiorcom wprowadzenie na serio zasady jednego okienka przy zakładaniu firmy, usprawnienie sądownictwa gospodarczego, realne skrócenie czasu dochodzenia należności na drodze sądowej. Obiecano także maximum wolności, swobody gospodarczej oraz zwiększenie zaufania wobec przedsiębiorców. więcej...

10 listopad 2010
Kultura politycznej korupcji

Lobbing był uprawiany, jest i będzie. Co prawda, nie można powiedzieć, iż jest to zajęcie stare jak świat, ale jednak liczy sobie prawie dwa wieki. Najłatwiej i najprzyjemniej jest być lobbystą w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Przypomnę, iż zjawisko narodziło się w Londynie, ale zostało twórczo rozwinięte w Waszyngtonie. więcej...

8 listopad 2010
Snobizm rozkwita po 50-tce?

Na łamach DECYDENTA.PL oraz JESTEMSNOBEM.PL napisałem już kilka tekstów wyjaśniających pozytywy snobowania. W ostatnim (tymczasem) drukowanym numerze DECYDENTA z października 2008 r. (można czytać w internetowym Archiwum) o snobizmie pozytywnie, ale z zastrzeżeniami, mówił prof. dr hab. Henryk Domański z Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, a sarkastyczny, co nie oznacza: negatywny, artykuł napisał prof. dr hab. Mirosław Karwat z Uniwersytetu Warszawskiego. więcej...

4 listopad 2010
Gdzie jest Dżerzi?

Za czasów komuny w wydaniu Edwarda Gierka była to rzadkość, ale się zdarzała. Mam na myśli reklamy. Eufemistycznie, a może sarkastycznie, mówiono wtedy: reklama dźwignią handlu. Naonczas i reklama, i dźwignia były określeniami bez sensu. Generalnie wszystkiego brakowało, więc lud pracujący miast i wsi kupował co akurat było dostępne (do ewentualnej późniejszej wymiany, jeśli zakup był niepotrzebny), a nie to, co było „reklamowane”. W każdym bądź razie sporadyczne reklamy przedstawiały towary, których jeszcze w sprzedaży nie było. Powody braku koordynacji (zresztą czegokolwiek w tamtych ponurach czasach) były jak zwykle obiektywne i zawsze kłamliwe. Wynikały też z totalnego lekceważenia klientów, którzy i tak rozdrapywali wszystko, co im łaskawie socjalistyczna gospodarka rzuciła do sklepów. więcej...