Established 1999

SNOBIZM NA BLISKIM WSCHODZIE

3 sierpień 2011

Snob Magazine z Bejrutu

Snobizmu poszukiwalibyśmy przede wszystkim w Wielkiej Brytanii, może w Stanach Zjednoczonych, ale czy od razu i na pewno pomyślelibyśmy o bogatym Bliskim Wschodzie? Jeśli nie, to powinniśmy. W Bejrucie ukazuje się w języku arabskim, założony przez Faysala Sayegha w 1988 roku, Snob Magazine. Czytany jest w 23 krajach arabskich oraz w USA i Europie. Reklamowany jest jako miesięcznik dla kobiet, ale czytelników mężczyzn też nie jest mało. Jest to medium najchętniej czytane przez arabską klasę średnią – nawet w Iranie ma kilkuset wiernych odbiorców.

Ściślej mówiąc Snob Magazine to miesięcznik lifestylowy dla całej arabskiej rodziny. Jednorazowy nakład 100.000 egzemplarzy rozprowadzany jest po całym Bliskim Wschodzie, ale ze szczególnym uwzględnieniem państw rejonu Zatoki Perskiej. Najwięcej egzemplarzy sprzedaje się w Arabii Saudyjskiej – 32.000, w Libanie – 16.000, Zjednoczonych Emiratach Arabskich – 14.000, a najmniej w Iranie – zaledwie 500 egzemplarzy. Dodajmy, że do Europy trafia 1500, a do Stanów Zjednoczonych – 1000 egzemplarzy.

Główna redakcja mieści się w dzielnicy Hamra w Bejrucie, a biura są także w Dubaju, Rijadzie i Dżiddzie.


Magazyn podzielony jest na dziewięć sekcji. Pierwsza: Życie rodzinne i edukacja przekazuje praktyczne rady, jak wychowywać dzieci i nastolatki na nowoczesnych obywateli, jak stworzyć bezpieczną i satysfakcjonującą rodzinną atmosferę. Druga sekcja: Życie społeczne i psychologia – tutaj Arabki i ich mężowie czytają o miłości, przyjaźni, więziach społecznych i stosunkach międzyludzkich. Następna: Praktyczne wskazówki dla ludzi planujących karierę – jak pracować, aby stać się szanowanym w społeczności i zadowolonym z pracy menedżerem. Zdrowie i żywienie: wywiady z uznanymi specjalistami o najświeższych badaniach i odkryciach dotyczących aktywnego trybu życia. Moda: ostatnie światowe trendy, marki luksusowe libańskich i międzynarodowych kreatorów gustów modowych. Uroda: ostatnie tendencje w dbaniu o wygląd, porady wizażystek, zalecane zapachy perfum. Styl życia: modne ciuchy dla nowoczesnych kobiet. Zakupy: co i gdzie kupić z kosmetyków, odzieży, biżuterii, AGD, mebli, jaki samochód. Jest też sekcja zatytułowana Public Relations. Tutaj pisze się o wydarzeniach kulturalnych, społecznych, zamieszcza raporty, wywiady, reportaże. Jest to swoisty informator co, gdzie, kiedy.


Do każdego wydania dodawane są wydawnictwa tematyczne, np. z okazji Walentynek, o letniej i plażowej modzie, prezentach na Boże Narodzenie czy też horoskopy.


Ciekawy jest profil czytelniczy Snob Magazine. Czyta 70% kobiet i 30% mężczyzn. Przy czym kobiety w wieku 18-30 lat stanowią 30% czytelników, a mężczyźni w przedziale wiekowym 31-50 to aż 60%.


Wydawca, Snob Publishing Group, podaje też status społeczny czytelników. W najwyższej klasie społecznej oznaczonej literą A Snob Magazine czyta 24% ludzi, w klasie średniej B – 70% i w najniższej C – tylko 6%.


Snob Publishing Group wydaje też takie periodyki i katalogi: Business Pioneer, Snob Decor, Snob Fashion, Snob Beauty, Snob Wedding i Al-Oum – magazyn parentingowy dla matek o dzieciach.





W wydaniu 117, sierpień 2011 również

  1. SZALEŃSTWO KUCHNI POLSKIEJ

    Czosnek niedźwiedzi
  2. EUROPEAN BUSINESS AWARDS

    Sześć polskcih firm w finale
  3. DECYDENT POETYCKI

    Czarna Hańcza
  4. SŁABOWITOŚĆ GOSPODARCZA

    25 recept Lewiatana
  5. POLSKI PARADOKS

    Cydr? Ki diabeł?!
  6. WIELKA BRYTANIA PŁONIE

    Rewolucja wykluczonych
  7. RECYKLING REJS

    Odzyskuj tworzywa sztuczne
  8. LEKTURY DECYDENTA

    "O ulotności życia"
  9. SZTUKA MANIPULACJI

    Paradoks konwenansów
  10. SPAMOWANIE URNY

    Cyfrowe śmieci kampanii wyborczych
  11. SNOBIZM NA BLISKIM WSCHODZIE

    Snob Magazine z Bejrutu
  12. DECYDENT SNOBUJĄCY

    31 sierpnia - 15 plus, 50 plus
  13. DECYDENCI SNOBUJĄCY

    Moskiewski "Snob"