LEKTURY DECYDENTA
Mroczna era stalinizmu
Na obszarach zajętych po II wojnie światowej Józef Stalin wprowadzał swoje porządki, zwane dzisiaj „stalinizacją”. więcej...
Doceniamy wszelką troskę o wiarygodność i jakość dostępnych na polskim rynku badań, ale nie rozumiemy powodów jej aktualnego podważania.
LIST OTWARTY ORGANIZACJI BRANŻOWYCH DO TVP
Warszawa, dnia 10 maja 2016 r.
Telewizja Polska S.A.
BIURO ZARZĄDU
Jana Pawła Woronicza 17
00-999 Warszawa
Szanowny Pan Jacek Kurski
Prezes Zarządu Telewizji Polskiej
Szanowny Panie,
Organizacje branżowe zrzeszające polskie i międzynarodowe agencje mediowe, reklamowe, firmy badawcze i media, z dużym zdziwieniem odbierają wypowiedzi władz TVP podważające wiarygodność badań telemetrycznych na polskim rynku.
Prowadzone przez AGB Nielsen badania mediowe dostarczają podstawowych wskaźników, które od wielu lat są podstawą w rozliczeniach kampanii reklamowych w telewizji. Ich wiarygodność i rzetelność jest gwarantem profesjonalizmu świadczonych usług reklamowych oraz marketingowych. Stanowią one także podstawowe narzędzie codziennej pracy osób zatrudnionych w tej branży.
Na wszystkich rozwiniętych rynkach badania mediowe są przedmiotem wspólnej oceny organizacji branżowych i często podlegają audytowi wykonywanemu w imieniu mediów, reklamodawców i agencji mediowych. Badanie telewizji AGB Nielsen w Polsce jest jednym ze starszych na rynku, mające swoją renomę oraz tradycję, a także reprezentujące uznany na świecie standard. Jest ono przeprowadzane na 30 różnych rynkach, a jego rzetelność była i jest wielokrotnie potwierdzana przez niezależnych audytorów.
Doceniamy wszelką troskę o wiarygodność i jakość dostępnych na polskim rynku badań, ale nie rozumiemy powodów jej aktualnego podważania. Dlatego jako organizacje branżowe, którym zależy na jak najlepszych relacjach pomiędzy uczestnikami rynku reklamy oraz przestrzeganiu standardów, jesteśmy gotowi uczestniczyć w rozmowach, które wyjaśnią zgłaszane wątpliwości. Służymy w tym zakresie doświadczeniem najbardziej uznanych w kraju specjalistów, którzy współtworzyli i współtworzą polski rynek reklamy i badań, aby wspólnie przyjrzeć się tym kwestiom.
Zapraszamy do spotkania i rozmów wyrażając nadzieję na jak najszybsze wyjaśnienie wszelkich wątpliwości.
Paweł Tyszkiewicz
Pełnomocnik Zarządu
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Izabela Rudak
Prezes Zarządu
Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii
Tomasz Sławiński
Pełnomocnik Zarządu
Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku
WIATR OD MORZA
Krzyk
Pełen trwogi wysłuchałem wystąpienia Pani Premier, która wykrzyczała swoją dezaprobatę wobec działań i zachowań opozycji, w tym części narodu która nie popiera akurat aktualnej polityki rządu – pisze Sławomir J. Czerniak. więcej...