Established 1999

PREZESIE JACKU KURSKI

10 maja 2016

Statystyki spadku oglądalności nie kłamią

Doceniamy wszelką troskę o wiarygodność i jakość dostępnych na polskim rynku badań, ale nie rozumiemy powodów jej aktualnego podważania.

Mały Prezes przy ustach Dużego Prezesa. Foto: Fakt.pl

LIST OTWARTY ORGANIZACJI BRANŻOWYCH DO TVP

Warszawa, dnia 10 maja 2016 r.

Telewizja Polska S.A.
BIURO ZARZĄDU
Jana Pawła Woronicza 17
00-999 Warszawa

Szanowny Pan Jacek Kurski

Prezes Zarządu Telewizji Polskiej

Szanowny Panie,

Organizacje branżowe zrzeszające polskie i międzynarodowe agencje mediowe, reklamowe, firmy badawcze i media, z dużym zdziwieniem odbierają wypowiedzi władz TVP podważające wiarygodność badań telemetrycznych na polskim rynku.

Prowadzone przez AGB Nielsen badania mediowe dostarczają podstawowych wskaźników, które od wielu lat są podstawą w rozliczeniach kampanii reklamowych w telewizji. Ich wiarygodność i rzetelność jest gwarantem profesjonalizmu świadczonych usług reklamowych oraz marketingowych. Stanowią one także podstawowe narzędzie codziennej pracy osób zatrudnionych w tej branży.

Na wszystkich rozwiniętych rynkach badania mediowe są przedmiotem wspólnej oceny organizacji branżowych i często podlegają audytowi wykonywanemu w imieniu mediów, reklamodawców i agencji mediowych. Badanie telewizji AGB Nielsen w Polsce jest jednym ze starszych na rynku, mające swoją renomę oraz tradycję, a także reprezentujące uznany na świecie standard. Jest ono przeprowadzane na 30 różnych rynkach, a jego rzetelność była i jest wielokrotnie potwierdzana przez niezależnych audytorów.

Doceniamy wszelką troskę o wiarygodność i jakość dostępnych na polskim rynku badań, ale nie rozumiemy powodów jej aktualnego podważania. Dlatego jako organizacje branżowe, którym zależy na jak najlepszych relacjach pomiędzy uczestnikami rynku reklamy oraz przestrzeganiu standardów, jesteśmy gotowi uczestniczyć w rozmowach, które wyjaśnią zgłaszane wątpliwości. Służymy w tym zakresie doświadczeniem najbardziej uznanych w kraju specjalistów, którzy współtworzyli i współtworzą polski rynek reklamy i badań, aby wspólnie przyjrzeć się tym kwestiom.

Zapraszamy do spotkania i rozmów wyrażając nadzieję na jak najszybsze wyjaśnienie wszelkich wątpliwości.

Paweł Tyszkiewicz
Pełnomocnik Zarządu
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

Izabela Rudak
Prezes Zarządu
Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii

Tomasz Sławiński
Pełnomocnik Zarządu
Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku

 

 

 

 

 

 

 

W wydaniu nr 174, maj 2016, ISSN 2300-6692 również

  1. PISARKA EMIGRANTKA

    Miłość nad życie w czasie większym niż życie
  2. NIEUCZCIWA KONKURENCJA

    Ochrona wartości marki "Joanna"
  3. WIATR OD MORZA

    Krzyk
  4. LEKTURY DECYDENTA

    Mroczna era stalinizmu
  5. WIATR OD MORZA

    Nie ma Polski?
  6. ZEGAREK SPEAKE-MARIN

    Czas mierzony rumem
  7. BIBLIOTEKA DECYDENTA

    Autoportret karykaturzysty
  8. LEKTURY DECYDENTA

    Żywot Czesława
  9. INNOWACJE, PATENTY, WYNALAZKI

    Invent Arena 2016
  10. PREZESIE JACKU KURSKI

    Statystyki spadku oglądalności nie kłamią
  11. FIRMA KOSMETYCZNA LOTON

    Złoty Medal na MTP
  12. BIBLIOTEKA DECYDENTA

    Guru pieniądza
  13. KONFEDERACJA LEWIATAN

    Słono za wodę
  14. FILOZOFIA I DYPLOMACJA

    Radość, duma i zaduma
  15. W OPARACH WIZERUNKU

    Czas celebrytów
  16. SŁOWIANIE

    Nasze dziedzictwo, cz. 2
  17. LEKTURY DECYDENTA

    Hitler zagląda pod kołdrę