Established 1999

PEPSI INWESTUJE

9 maj 2008

Linia w Michrowie

Nowa, aseptyczna linia produkcyjna w polskiej fabryce Pepsi w Michrowie rozpoczęła produkcję Lipton Ice Tea oraz soków Toma. Tym samym Pepsi po raz pierwszy w naszym kraju wystartowała z produkcją napojów bez konserwantów.

Michrów, 8 maja 2008 r.


 


Firma PepsiAmericas dokonała kolejnej dużej inwestycji na polskim rynku. 8 maja 2008 r. odbyło się uroczyste otwarcie pierwszej aseptycznej linii produkcyjnej tego
międzynarodowego koncernu w Polsce. Tym samym firma po raz pierwszy w naszym kraju rozpoczyna produkcję napojów bez konserwantów Lipton Ice Tea i soków Toma oraz powiększa obecność na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.  


W odpowiedzi na wzrastający popyt na zdrowsze napoje, PepsiAmericas CEG zainwestuje 150 milionów dolarów w rozwój produkcji w regionie Europy Środkowej i Wschodniej w 2008 roku. Najlepszym tego przykładem jest otwarcie aseptycznej linii produkcyjnej w zakładzie w Michrowie. Uroczyste przecięcia wstęgi oraz oficjalne otwarcie odbyło się 8 maja 2008 r. Nowa aseptyczna linia wesprze produkcję herbat mrożonych i soków. Pozwoli to PepsiAmericas produkować zdrowsze napoje, na które zapotrzebowanie stale rośnie.


Na tej najnowocześniejszej technologicznie linii produkcyjnej będą wytwarzane wyłącznie napoje bez zawartości konserwantów i sztucznych barwników – powiedział Petr Mlatecek, Dyrektor Marketingu PepsiAmericas. Ta inwestycja to stały element działań koncernu, który nieustannie dąży, by jak najlepiej sprostać potrzebom konsumentów. Jako jedyna marka wśród herbat mrożonych Lipton Ice Tea oferuje aż pięć wariantów smakowych, włączając w to nowość typu premium, Lipton Ice Tea White. Marka Lipton Ice Tea została wprowadzona na polski rynek 10 lat temu. Od samego początku była liderem na rynku herbat mrożonych. Konsumenci coraz bardziej przekonują się do zdrowszych produktów. Stworzona z naturalnych, najmłodszych liści, wyrosłych na polach uprawnych w Kenii jest bogata w antyoksydanty, które mają pozytywny wpływ na nasze ciało. Konsumenci zaczynają dostrzegać funkcjonalne korzyści z picia herbat Lipton Ice Tea, dlatego nasz dynamiczny wzrost w tym segmencie będzie kontynuowany, a jego elementem jest otwarcie rozbudowa fabryki i uruchomienie aseptycznej linii, pozwalającej na produkcję herbaty bez stosowania konserwantów – przekonuje Petr Mlatecek.


Wartość inwestycji to 25 000 000 dolarów. Według szacunków już w 2008 roku produkcja w fabryce, w Michrowie wzrośnie o ok. 10%, a w 2009 roku będzie to aż 30%. Produkowane napoje będą dystrybuowane nie tylko w Polsce, ale również na rynki Łotwy, Litwy i Estonii. Dzięki nowej linii produkcyjnej, o ponad 20% wzrosło zatrudnienie w fabryce.


Obecnie w Michrowie pracuje 197 osób. Planowany jest dalszy wzrost zatrudnienia, który będzie zależał od wolumenu sprzedaży.


W ramach międzynarodowej korporacji PepsiAmericas, oddział PepsiAmericas CEG Polska jest drugim co do wielkości producentem i dystrybutorem napojów w Europie Środkowo-Wschodniej. Wzrastające płace i poziom konsumpcji w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, wraz ze spadającym poziomem bezrobocia, generują popyt na zdrowe oraz wysokiej jakości produkty. Pozwala to PepsiAmericas szacować zbliżający się wzrost rynku napojów orzeźwiających. Budowa aseptycznej linii produkcyjnej, jest więc inwestycją wyprzedzającą zapotrzebowanie rynku i daje szanse Lipton Ice Tea i Sokom Toma na dalszy intensywny rozwój.


Konsumenci z Europy Środkowej i Wschodniej szukają tych samych innowacyjnych produktów, co konsumenci ze Stanów Zjednoczonych – powiedział Christophe Guille, Prezes Obszaru CEG PepsiAmericasPodczas, gdy gazowane napoje stanowią 80% zysków w Polsce, nasze bardziej zdrowe marki, tak jak wody, soki i herbaty oferują największe możliwości rozwoju.


Zamiast na dystrybucji, zaczęliśmy się skupiać na logistyce – mówi Bill Hutton, Prezes Zarządu/ Dyrektor Generalny PepsiAmericas Polska. Poprzez nastawienie na wsparcie naszych klientów oraz poprzez poprawę komunikacji pomiędzy pracownikami, dzięki nowym programom szkoleniowym i rozwojowym, udało nam się otworzyć 4600 nowych punktów dystrybucyjnych w Polsce. Traktujemy to dopiero jako początek do dalszej ekspansji.


Świetnie funkcjonujący region Europejskiej Grupy Środkowo–Wschodniej (CEG) w zdecydowanej mierze pomaga koncernowi PepsiAmericas osiągnąć sukces oraz ekspansję rynkową. Wraz z mocną lokalną pozycją ekonomiczną i podtrzymywanymi przekształceniami rynkowymi poprzez produkty, pakowanie, sprzedaż i logistykę, Europejska Grupa Środkowo– Wschodnia (CEG) koncernu PepsiAmericas w zdecydowanej mierze przyczynia się do globalnego rozwoju firmy. 


Korporacja PepsiAmericas w ostatnim czasie ogłosiła wzrost zysków o 20% w pierwszym kwartale tego roku, przy czym zyski samego obszaru CEG wzrosły aż o 62%. Istotnym źródłem dochodów PepsiAmericas jest właśnie obszar CEG, głównie dzięki inwestycjom w przemysł produkcyjny, ekspansji na nowe rynki, czy też rozmieszczeniu dynamicznie działających ośrodków dystrybucji i usług. W ciągu 2007 r., obszar CEG zanotował 849,4 milionów dolarów sprzedaży netto oraz 100 milionów dolarów zysku.


Sukces obszaru CEG koncernu PepsiAmericas jest rezultatem silnego kierownictwa zaangażowanego w dążenie do operacyjnej doskonałości i innowacji, którego celem jest ujarzmianie potęgi regionalnej gospodarki oraz ludzkiego kapitału. Polska jest szczególnie istotnym rynkiem i liderem potencjalnego wzrostu gospodarczego w regionie.


 


O firmie PepsiAmericas



PepsiAmericas jest drugim co do wielkości światowym wytwórcą, sprzedawcą i dystrybutorem napojów PepsiCo, obecnym w 19 Stanach Ameryki Północnej, Centralnej i Środkowej Europie, włączając w to Polskę, Węgry, Czechy, Słowację, Rumunię, Mołdawię, Ukrainę, Bułgarię, kraje Bałtyckie i Karaiby. Zainteresowanych dalszymi informacjami o PepsiAmericas, zapraszamy do odwiedzenia www.pepsiamericas.com.


 


Dodatkowych informacji udziela:


 


Piotr Pogonowski, Account Executive


Partner of Promotion, Agencja PR


(022) 858 74 58 wew. 50


p.pogonowski@partnersi.com.pl


 


Emilia Hahn, Account Manager


Partner of Promotion, Agencja PR


(022) 858 74 58 wew. 51


e.hahn@partnersi.com.pl




W wydaniu 78, maj 2008 również

  1. UMACNIANIE DEMOKRACJI

    Wyzwania instytucjonalne i społeczne
  2. HANDEL WINEM

    Bezprawie w Internecie?
  3. STANOWIENIE PRAWA

    Model legislacji do wymiany
  4. TRAKTAT LIZBOŃSKI

    Nowa rola Sejmu i Senatu
  5. PEPSI INWESTUJE

    Linia w Michrowie
  6. BIBLIOTEKA DECYDENTA

    Rzetelność życia publicznego
  7. WYDARZENIA MIESIĄCA

    Polska, Europa, świat
  8. SZTUKA MANIPULACJI

    Kto się skusi