Established 1999

NIEPOTRZEBNY LOBBING?

21 grudzień 2009

Bell nie był zainteresowany

Bell nie jest zainteresowany lobbingiem w piśmie specjalistycznym, bo – być może – takiego lobbingu już nie potrzebuje albo jego przedstawiciele mają doskonałe „dojścia” do polskich decydentów.

DAMIAN A. ZACZEK


W połowie stycznia br. w prasie ukazała się informacja, iż Bell Hilicopter Textron jest zainteresowany udziałem w prywatyzacji PZL Świdnik i umieszczeniem tam produkcji offsetowej. Podobno Bell zamierza również uczestniczyć w przetargu na śmigłowiec uderzeniowy.


Zwróciłem się więc do reprezentantów Bella w Polsce – Loyd’s Investments (U.S.A.) Corp. – z zaproszeniem do niniejszego specjalnego wydania DECYDENTA, przypuszczając, że zaangażowanie Bella w Polsce będzie dobrą ilustracją i przykładem odpowiedzi na wymagania stawiane przez polski rząd i parlament inwestorom zagranicznymi w przemyśle zbrojeniowy. Niestety, okazało się, że Bell nie jest zainteresowany lobbingiem w piśmie specjalistycznym, bo – być może – takiego lobbingu już nie potrzebuje albo jego przedstawiciele mają doskonałe „dojścia” do polskich decydentów. Albo, również być może, Bell miał inne intencje, wybierając PZL Świdnik, i nie chce nagłaśniać tego przedsięwzięcia.


Przedstawicielka Loyd’s Investments (U.S.A.) Corp. poinformowała mnie, że Bell w przyszłości może wystąpić na łamach DECYDENTA, kiedy pismo stanie się bardziej znane na rynku i, zapewne, bardziej wpływowe.


Tym bardziej dziękuję Panu Generałowi Szumskiemu, Panu Posłowi Komorowskiemu i wszystkim, którzy zaryzykowali dobre imię, pojawiając się na łamach tak nowego pisma.

W wydaniu 6, luty 2000 również

  1. W SEJMIE

    Czy wojsko samo się obroni?
  2. NIEPOTRZEBNY LOBBING?

    Bell nie był zainteresowany
  3. DYPLOMACJA

    Wyjście z kryzysu
  4. MOIM ZDANIEM

    Drogi donikąd
  5. WALKA O TRON

    Buddysta - tak, katolik - nie
  6. ROLNICTWO W UE

    Chłopi, łączcie się!
  7. SPECYFIKA BRANŻY ZBROJENIOWEJ

    Budowanie wizerunku
  8. TYTOŃ

    Lobbysta wśród biurokratów
  9. HAUBICA AS90

    "Chrobry" - wybór z przyszłością
  10. CEC GOVERNMENT RELATIONS

    Jest taki zawód
  11. DOBROCZYNNOŚĆ

    Lokalni darczyńcy
  12. SPRAWA JANA III SOBIESKIEGO

    Czy można ukraść sukces papierosom?
  13. KRÓLEWSKA WOJNA NERWÓW

    Interes na marginesie Europy
  14. SZTUKA MANIPULACJI

    Dobrodziejstwa perswazji
  15. ARCHIWUM KORESPONDENTA

    Romans lobbingowy
  16. DECYZJE I ETYKA

    A imię jego czterdzieści i cztery
  17. FINANSOWANIE PARTII

    Podatki i cegiełki
  18. IMPONDERABILIA

    Sfery wrażliwe
  19. MILITARIA I OBRONNOŚĆ

    Armia musi mieć prestiż