Established 1999

IMR ADVERTISING BY PR

2 listopad 2010

Niezwykłe złoto Azteków

Podczas śniadania prasowego w restauracji St. Antonio w Ogrodzie Saskim w Warszawie dziennikarze mogli smakowo i na własnej skórze przekonać się o niezwykłych właściwościach odżywczych i kosmetycznych amarantusa, czyli szarłatu.

Podczas śniadań i lunchy prasowych organizowanych przez IMR advertising by PR dziennikarze tradycyjnie witani są szampanem. Tym razem drugim powitalnym drinkiem był olej z amarantusa. Degustatorzy niemal jednogłośnie orzekli, iż jest smaczniejszy od oliwy z oliwek.


Tak wzmocnieni przedstawiciele mediów wysłuchali historii upraw amarantusa od Azteków poczynając, dla których był on nawet rośliną świętą, po rok 1993, kiedy to w Polsce powstała pierwsza plantacja amarantusa. Prekursorem upraw szarłatu był Jan Hołownia, który barwnie opowiedział o niezwykłych właściwościach odżywczych i kosmetycznych tej mało jeszcze znanej w naszym kraju rośliny.


„Przez specjalistów żywieniowych szarłat nazywany jest zbożem XXI wieku ze względu na jego wyjątkowo bogate i różnorodne właściwości odżywcze. Amarantus charakteryzuje się wyjątkowo wysoką zawartością białka, błonnika, składników mineralnych i witamin. Wartość energetyczna nasion amarantusa jest wyższa od wartości podstawowych zbóż uprawnych” – mówiła dr inż. Irena Kłoczko z Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.


Olej amarantusowy ma również zastosowanie w kosmetyce ciała, o czym przekonała zebranych dr n. medycznych Maria Czubek – ordynator Oddziału Dermatologii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku.


„Amarantus zawiera wiele cennych dla skóry składników, a jednym z najwartościowszych  jest skwalen. Olej z amarantusa zapobiega nadmiernej suchości skóry, ogranicza i normalizuje rogowacenie naskórka, wykazuje właściwości przeciwbakteryjne, przeciwgrzybiczne i przeciwstarzeniowe. Ponadto, regeneruje uszkodzoną barierę skóry, reguluje proces utraty wody przez naskórek i zmniejsza skłonność skóry do stanów zapalnych” – podkreślała dr Czubek.


Praktycznego zastosowania oleju amarantusowego mogły doświadczyć dziennikarki poddając swoje dłonie masażowi tymże olejem. Gabinet zaimprowizowały i masaże wykonywały panie ze spa G&M Imperium. Trzy dziennikarki wylosowały w loterii vouchery  zapraszające w dogodnym terminie na profesjonalny masaż całego ciała olejami szarłatowymi w amarantowym klimacie spa G&M Imperium.


Tak więc, amarantusowe klimaty były wszechobecne. Zdominowały również poczęstunek. Niemal wszystkie potrawy miały dodatki z amarantusa, a królowały wśród nich pieczone jabłka.

W wydaniu 108, listopad 2010 również

  1. FARMACJA W POLSCE

    Nowoczesne formy marketingu
  2. PRACODAWCY RP

    List otwarty do premiera Tuska
  3. BIBLIOTEKA DECYDENTA

    Marka narodowa
  4. WALLY OLINS W WARSZAWIE

    Powrót marki Polska
  5. IMR ADVERTISING BY PR

    Pełnia zdrowia z Vitaną
  6. NOWOCZESNY MODEL WSPÓŁPRACY

    Młoda Polonia a Stary Kraj
  7. PROSZEK DO PRANIA

    Bon apetit!
  8. TRZY LATA RZĄDU DONALDA TUSKA

    Generalnie dobry kierunek, ale za mało determinacji
  9. PKPP LEWIATAN

    Rząd do tablicy
  10. 3 LATA RZĄDU PO

    Podsumowanie prawa gospodarczego
  11. LOBBYŚCI POTRZEBNI

    Kultura politycznej korupcji
  12. STYL ŻYCIA

    Snobizm rozkwita po 50-tce?
  13. LEKCEWAŻENIE CZYTELNIKÓW

    Gdzie jest Dżerzi?
  14. SZTUKA MANIPULACJI

    Człowiek do wynajęcia
  15. IMR ADVERTISING BY PR

    Niezwykłe złoto Azteków
  16. IMPERIAL TOBACCO POLSKA

    Stop podrabianym papierosom!