Established 1999

GALERIA SCHODY

18 kwiecień 2013

Musisz zobaczyć tę kobietę - 18.04

Tytuł tej wystawy jest nieco prowokacyjny, zagadkowy, bo cóż ciekawego musi być w kobiecie, żeby ktoś musiał ją zobaczyć? I w jaki sposób należy ją oglądać?

Jeden ze sposobów patrzenia na kobietę ukazują moje prace, które oscylują wokół kobiecej cielesności i duchowości, jednocześnie tworząc metafizyczny ciężki do zbadania byt. Nie ma jednej formy, z której uzyskuje się człowieka. Jesteśmy zbiorem doświadczeń i przeżyć, a przedstawienie ich waha się na granicy symbolizmu i surrealizmu. To co chcę pokazać jest naładowane kobiecym erotyzmem, wciąga do tajemniczego wnętrza ciała, niosąc ze sobą bogaty ładunek emocji, uczucia przynależności, potrzeby bezpieczeństwa, lęku, samotności i zwątpienia.


 


Przedstawione przeze mnie prace mają na celu emanować przenikliwą kobiecą mocą, którą  w sposób namacalny można odczuć. Ponure i zarazem pełne życia, przesycone ferworem bytu i śmierci. Chcę oddać skomplikowane uniwersum kobiecej uczuciowości i cielesności używając przynależnych płci żeńskiej od wieków materiałów takich jak, papier, tkanina i ceramika. Wystawa moich rzeźb i grafik wzbogacona jest też o biżuterię, niemalże nieodłączny atrybut kobiety, za pośrednictwem którego w niewerbalny sposób ujawnia otoczeniu fragment siebie.


 


Natalia Grądzka – urodzona 20 grudnia 1986 roku w Warszawie. Absolwentka wydziału rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie . Dyplom w pracowni prof. Piotra Gawrona.


 


—–


 


Natalia Grądzka – works exhibition „You have to see this woman”


19.04-30.04.2013


 


The title of the exposition is somewhat provocative and mysterious. What of interest must there be in a woman for her to be seen? And how should she be looked at?


 


One of the ways of looking at a woman are shown in my works, which deal with womanhood, everything concerning both the corporeal and spiritual while at the same time creating a metaphysical and difficult to examine existence. It is not an easy task because there is no one definition or one form which makes us. We are a collection of experiences, and showing them takes a fine line between symbolism and surrealism. What I am presenting is charged with female eroticism, that draws the viewer into the inside of the body. It carries with it a rich charge of emotions, a feeling of belonging, a need of security, fear, loneliness and despair My works are meant to emanate an incisive female force, which can be felt in a palpable way. Dismal yet at the same time full of life, filled with the fervor of life and death. I would like to show the complicated universe of female sensitivity and body by using materials attributed to women such as paper, fabrics and ceramics. My display of sculptures and drawings is enriched by jewelry, an inseparable womanly attribute by which she displays to her surroundings a fragment of herself.


 


Natalia Grądzka – Born 20.12.1986 in Warsaw. Holds a master’s degree in sculpture from the Academy of Fine Arts in Warsaw. Studied under professor Piotr Gawron.


 


Godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 13:00 – 18:00


Opening times: Mon – Fri 13:00 – 18:00


 


Wstęp bezpłatny / Free entry


 


Galeria Schody


ul. Nowy Świat 39


00-029 Warszawa


tel./faks 22 828 89 43


www.facebook.com/galeria.schody


http://www.galeriaschody.pl


 


Relacje wideo:


http://www.youtube.com/GaleriaSchody 


http://www.youtube.com/obwarzanki

W wydaniu nr 137, kwiecień 2013 również

  1. SZKODA ZDROWIA?

    Polacy piją więcej niż Rosjanie - 26.04
  2. WHISKY BIJE REKORDY

    Inwestowanie pod wpływem - 26.04
  3. AZEROWIE VERSUS GAZPROM

    Klucz do bezpieczeństwa energetycznego UE - 22.04
  4. GALERIA SCHODY

    Musisz zobaczyć tę kobietę - 18.04
  5. 10 LAT GOLDEN ROSE W POLSCE

    Markowe kosmetyki za dobrą cenę - 18.04
  6. BLADY BLASK ZŁOTA

    Co naprawdę się stało? - 18.04
  7. 22 LATA GIEŁDY PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH

    Na parkiecie 876 spółek - 16.04
  8. WRÓŻENIE Z ROPY NAFTOWEJ

    Amerykanie wyprzedzą Saudyjczyków - 11.04
  9. EFEKTY USTAWY REFUNDACYJNEJ

    Spadek sprzedaży, marży, redukcje zatrudnienia - 11.04
  10. ŻELAZNA DAMA 1925 - 2013

    "Ważne będą dopiero dni następne..." - 9.04
  11. DECYDENT RADZI KUPIĆ

    "Tygodnik Powszechny" nr 17-18
  12. TRWA HOSSA NA RYNKU SZTUKI

    Spektakularne inwestycje nie u nas - 10.04
  13. THATCHER, KALISZ I INNI

    Drzwi zamknięte, a nawet zatrzaśnięte - 8.04
  14. PROFESOR ZBIGNIEW PEŁCZYŃSKI

    W Oksfordzie i w Warszawie życie z pasją - 9.04
  15. EMERYTURY POD PALMAMI

    Kto, jak i ile wypłaci? - 8.04
  16. I CO TERAZ?

    Przemalować! - 19.04
  17. WYCZULONYM UCHEM

    Lapsusy-psikusy - 4.04
  18. ŚNIADANIE W IMR

    Wiosna z Duchem Bielucha - 3.04
  19. AMERYKAŃSKIE NIERUCHOMOŚCI

    Nowe nadzieje - 3.04
  20. LEKTURY DECYDENTA

    Rushdie recenzuje - 15.04
  21. BIBLIOTEKA DECYDENTA

    Rzymskie pasje Hanny Suchockiej - 22.04
  22. NAZWA POTOCZNA

    Jak chronić sukces marki? - 2.04
  23. DECYDENT SNOBUJĄCY

    Wtorek, 30.04 – Onanizm
  24. SZTUKA MANIPULACJI

    Wymówki i wybiegi - 3.04
  25. SIŁA POLITYKI

    Jak Macedoński - 30.04
  26. FILOZOFIA I DYPLOMACJA

    Niestabilność i niepewność - 21.04