Established 1999

DECYDENT SNOBUJĄCY

17 listopada 2015

Twarze

Twarze to najbardziej zapracowane części człowieczego ciała. I najszybciej rozpoznawalne.

Mamy już galaretkę i teraz szukamy do niej twarzy

Ale na wartość twarzy pracuje całe ciało i wszystkie jego organy. Wszakże nie w jednakowym stopniu.

Na twarz intelektualisty pracuje mózg. Na twarz celebryty zewnętrze, np. muskuły, piersi – zależy co kto chce wyeksponować. Chociaż pokazanie samych piersi nie gwarantuje ich rozpoznawalności, natomiast można je skojarzyć z wyglądem twarzy. Aha, ta twarz brzmi znajomo, z czymś się kojarzy…

Jako się rzekło, na twarz trzeba zapracować. I tak Magda Gessler jest twarzą Ulgiksu na trawienie (a była też twarzą płynu Ludwik). Natomiast Maryla Rodowicz objawiła się twarzą Gellwe (była już twarzą lodów Koral, do spółki z Danielem Olbrychskim).

Twarzy w reklamie jest więcej, również męskich.

Te nieznane stają się rozpoznawalne i awansują do grona celebryckiego, te już skądinąd uznane podtrzymują swoją obecność wśród ludzi żywych, przypominają o swoim nieodejściu. A przede wszystkim – twarze zarabiają pieniądze.

Purysta językowy mógłby się zżąć (od zżymać) na zbitkę „twarz Gellwe”, ale rynek nie dba o treść. Liczy się forma, czyli opakowanie.

Z drugiej strony twarz marki to szczebel niżej od ambasadora marki. I prestiż inny, i honorarium.

W wydaniu nr 168, listopad 2015, ISSN 2300-6692 również

  1. PO PROSTU SZTUKA

    Złudny świat cyber
  2. WIADOMOŚCI AMERYKAŃSKIE

    Pieniądz rządzi
  3. LEKTURY DECYDENTA

    Goniąc Niemcy
  4. WIATR OD MORZA

    Nadchodzi Nowy Świat
  5. I CO TERAZ?

    Obserwujmy efekt motyla
  6. SZTUKA WSPÓŁCZESNA

    Dobry sezon
  7. I CO TERAZ?

    Szydło przed Sezamem
  8. BUSINESS CENTRE CLUB

    Przedsiębiorcy chwalą, ale też pytają
  9. FILOZOFIA I DYPLOMACJA

    Trudny problem
  10. HAJOTY COMMUNICATIONS

    Naturalnie z Nacomi
  11. DECYDENT SNOBUJĄCY

    Twarze
  12. IMR ADVERTISING BY PR

    Nowy wizerunek Lotonu
  13. MISTRZOWIE CZASU

    Szwajcarska manufaktura
  14. BIBLIOTEKA DECYDENTA

    Intelektualista językowy
  15. CHICHOT POLITYKI

    Zmiana punktu widzenia
  16. DECYDENT SNOBUJĄCY

    Donald Tusk padnie
  17. I CO TERAZ ?

    Malta a sprawa polska
  18. I CO TERAZ?

    Dwa wyjścia
  19. HAJOTY PRESS CLUB

    Pamięć o patronce
  20. PLATFORMA WIEDZY I PRAKTYKI

    Otwarta nauka
  21. WIATR ZE SZWECJI

    Czy może nam coś przywiać?
  22. DECYDENT SNOBUJĄCY

    Winnetou nie żyje
  23. II WOJNA ŚWIATOWA

    Polskie asy przestworzy
  24. CHICHOT POLITYKI

    Wyszło szydło z worka
  25. WIATR OD MORZA

    Damy radę...
  26. I CO TERAZ?

    Troska nade wszystko
  27. W OPARACH WIZERUNKU

    Renoma i marka
  28. LEKTURY DECYDENTA

    Książki pod strzechy
  29. FILOZOFIA I DYPLOMACJA

    Ekstradycja a polityka