Established 1999

DEBATA W POZNANIU

15 czerwiec 2008

O lobbingu kameralnie

W trakcie debaty udało się poruszyć najważniejsze problemy, jakie dotknęły w ostatnim czasie branżę lobbingu w Polsce. Wszyscy prelegenci zgodzili się co do konieczności podjęcia szerszych działań medialnych na rzecz poprawy wizerunku branży. Służyć temu powinno przede wszystkim jak najszybsze wprowadzenie regulacji prawnych, wyjaśnianie i informowanie o istocie lobbingu, a także izolacja i piętnowanie środowiska pseudo–lobbystów.

Dwugodzinna, dynamiczna debata z udziałem czołowych przedstawicieli środowiska lobbingowego w Polsce – tak można podsumować konferencję “Społeczna odpowiedzialność konsultingu i lobbingu. Intymna strona kreowania wizerunku”. Jej głównym celem była promocja etycznych postaw w studenckim gronie przyszłych konsultantów.



Zaproszenie do wzięcia udziału w debacie przyjęli: Arkadiusz Protas (PROFILE Public Affairs, Warszawa), Grzegorz Ziemniak (Impress Art PR&Lobbying, Warszawa), prof. Dariusz Tworzydło (WSIiZ w Rzeszowie), dr Bogusława Dobek-Ostrowska (Uniwersytet Wrocławski),
dr Waldemar Rydzak (PRELITE Public Relations, Poznań).


Uczestniczący w konferencji studenci z Poznania, Wrocławia i Torunia mieli okazję spotkać się z profesjonalnymi konsultantami, bliżej poznać kuchnię branży PR, w szczególności lobbingu. Studentów Instytutu Nauk Politycznych UAM szczególnie zainteresował wątek dyskusji, poświęcony etyce w zawodzie konsultanta politycznego.


W trakcie debaty udało się poruszyć najważniejsze problemy, jakie dotknęły w ostatnim czasie branżę lobbingu w Polsce. Wszyscy prelegenci zgodzili się co do konieczności podjęcia szerszych działań medialnych na rzecz poprawy wizerunku branży. Służyć temu powinno przede wszystkim jak najszybsze wprowadzenie regulacji prawnych, wyjaśnianie i informowanie o istocie lobbingu, a także izolacja i piętnowanie środowiska pseudo–lobbystów.


Poprzez użycie słowa “lobbysta” w tytułach artykułów gazety liczą na większe zainteresowanie czytelników. Dla przykładu: tytuł “lobbysta siedzi za kratkami” na pewno zwróci uwagę czytelnika bardziej niż “aferzysta siedzi za kratkami” – powiedział Grzegorz Ziemniak, dyrektor generalny Impress Art PR&Lobbying. Tymczasem polskie społeczeństwo powoli zaczyna mieć dosyć afer. W mediach używa się więc określenia, które jest po prostu bardziej chwytliwe. Należy jednak odróżnić lobbystów od aferzystów i załatwiaczy. W tym powinna pomóc również sama branża lobbingowa i środowisko akademickie – dodał Ziemniak, tłumacząc studentom mechanizmy działania mediów.


Mam nadzieję, że takie spotkania przyczynią się do szerszej dyskusji o istocie lobbingu – podsumował dyskusję Arkadiusz Protas, dyrektor PROFILE Public Affairs.


Cieszy nas fakt, że po naszej konferencji otrzymaliśmy sygnały od studentów, że dwugodzinna dyskusja była za krótka. Oznacza to, że powinniśmy więcej rozmawiać o branży PR i etyce – powiedzieli Dymitr Romanowski i Borys Czyhin z organizacji PRIME Poland (UAM).


Imprezę zorganizował oddział PRIME na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza. PRIME jest studencką organizacją zrzeszającą studentów kierunków PR i komunikacji marketingowej z całej Europy.


Konferencję zakończył cykl warsztatów, podczas których zaproszeni studenci mogli m. in. spróbować swoich sił w prowadzeniu konferencji prasowej. Partnerzy konferencji, firmy takie, jak Prelite PR, Shepherd Institute i Web&Art zaprosiły studentów na praktyki. Rekrutacja trwa nadal.


Więcej o praktykach studenci mogą się dowiedzieć na stronie konferencji www.kreowaniewizerunku.pl.


Poznań, 17 listopada 2004


W wydaniu 60, grudzień 2004 również

  1. LOBBING I NOWY ŚWIAT TEATRU

    Wyścig szczurów
  2. BARIERY EFEKTYWNOŚCI cz. 4

    Planowa dezorganizacja
  3. WYSŁUCHANIE PUBLICZNE

    Nowa jakość demokracji
  4. WOKÓŁ SPORTU

    Krew mnie zalewa
  5. WOKÓŁ SPORTU

    Żenada
  6. DECYZJE I ETYKA

    Na długie zimowe wieczory
  7. SZTUKA MANIPULACJI

    Podbój
  8. LOBBING

    5 lat Unilobu
  9. TROSKI PRZEDSIĘBIORCY

    Kampania głupoty
  10. BP POLSKA

    Lobbing w granicach prawa
  11. SPOJRZENIE MENEDŻERA

    Wybór drogi
  12. AL GORE W WARSZAWIE

    Szansa na sukces
  13. LOBBING

    Budowanie zaufania
  14. DEBATA W POZNANIU

    O lobbingu kameralnie
  15. MUZYKA KLASYCZNA

    Idę swoją drogą